SharpShooter Followers

VIDEO CLIP PERTAMA JINGGA 13 YANG PALING POPULAR

Monday, June 29, 2009

Johari Akhirnya Dipecat Jua - Malaysiakini

Memang saya telah duga dari minggu lepas lagi sebab boikot itu adalah cara yang tidak betul dan tak ikut saluran. Ini akan menimbulkan suasana kurang baik bagi politik Pakatan Rakyat P.Pinang yang amat ditunggu-tunggu oleh UMNO dan Barisan Nasional. Bagi saya mudah saja, satu Malaya dah tau sebab apa Johari Kassim boikot. Sudah terang lagi bersuluh. Bukan untuk kebaikan parti PKR tapi untuk diri sendiri. klik di <sini> dan di <sini> untuk berita lanjut.

Adakah semua Ahli Majlis PKR samada MPPP atau MPSP akan meletak jawatan sebagai tanda protes terhadap keputusan Kerajaan negeri?..
Sama-sama kita tunggu....makin panas...

Siapakah orang yang telah memfitnah saya kononnya menerima gaji sebulan RM5 ribu dan mempunyai 4 buah kereta?....

bersambung...

Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat

Perbualan Exclusive YB ir Nizar

Ini adalah rakaman perbualan exclusive YB ir Nizar di rumah rasmi kediaman Menteri Besar Perak. Rakaman ini dibuat oleh kawan saya Rizal Hamid gunakan hpnya. Selamat Menonton.

video

Sunday, June 28, 2009

Pandangan Warga Melayu Singapura-malaysiakini

Terlebih dahulu saya nak ucapkan selamat pengantin baru kepada anak buah saya di Teluk Kumbar, P.Pinang semoga berbahagia dan kekal jodoh hingga ke akhir hayat. Adik ke lima dah kahwin cuma abang dan kakak no 4 (Siti) belum bertemu jodoh lagi. InsyaAllah semoga bertemu jodoh hendaknya. Majlis perkahwinan berlangsung pada 28 Jun 2009.

Adik beradik saya dari Singapura datang seramai 21 orang. Mereka memang rapit dgn saudara mara di Penang.

Cuma saya nak berkongsi pendapat orang Singapura tentang politik di Malaysia. Baru-baru ini L
im Kuan Yew datang ke Malaysia dan mereka berkata anehnya kenapa Lim Kuan Yew bertemu dengan YB Tuan Guru Nik Aziz. Klik di<sini>. Sebenarnya kata mereka ini menandakan bahawa Pakatan Rakyat adalah Kerajaan Baru Malaysia untuk akan datang dan bukan BN lagi. Bagi mereka Lim Kuan Yew adalah seorang yang dapat menghidu dan meramalkan politik masa depan Malaysia. Sebab itu beliau bertemu dgn Tuan Guru Nik Aziz. Mudah-mudahan apa yang diramal menjadi kenyataan.

Kalau bab rasuah di Singapura nak dibanding dgn Malaysia terlalu jauh bezanya. Menurut Abang Hassan (gambar kanan) Rasuah di Singapura hampir sifar kerana undang2nya terlalu ketat. Kalau Polis umpamanya, jika polis terlibat dengan rasuah hukuman 2 kali ganda lebih berat sebab mereka tahu undang2 katanya. Sebab itu polis di Singapura tak berani makan rasuah lagipun gaji mereka tinggi nak dibanding dgn Polis Malaysia. Polis di Malaysia macamana??? Polis Di Raja Malaysia atau Polis Raja Di Malaysia.
bersambung...

Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat

Saturday, June 27, 2009

Pembantu Rumah Indonesia

Berita TV3 jam 8 hari ini mengutarakan lagi kes dera terhadap pembantu rumah Indonesia. Pada pandangan anda apakah cara yang terbaik untuk menangani isu ini. Ini melibatkan soal maruah negara.

Sebagai seorang Wali Hukum (Pegawai Perhubungan Awam), saya memang terlibat secara langsung dalam kes-kes seperti ini. Saya nak berkongsi pengalaman saya sewaktu menyiasat kes dera pembantu rumah di Taman Tun Sardon, P.Pinang awal bulan ini. Saya pergi ke kedutaan Indonesia untuk mengetahui lebih lanjut kes ini. Saya bertemu dgn Pak Ayib dan Pak Win. menurut mereka kes ini agak unik kerana mangsa dera sudah bekerja selama 7 tahun dengan majikan tersebut. Jiran yang buat laporan polis kerana melihat mangsa dipukul. Polis lantas bertindak dan membawa mangsa dera ke hospital untuk mendapat rawatan dan pemeriksaan kesihatan. Setelah disiasat rupa-rupanya pembantu rumah dan majikan ini bergusti (gaduh sakan). Jadi bukan sahaja pembantu rumah cedera malah majikan juga tercedera.

Polis kemudian menghantar mangsa dera ke Kedutaan Indonesia untuk perlindungan sementara. Setelah disiasat rupa-rupanya selama 7 tahun beliau bekerja selama itulah beliau tidak pernah dapat gaji. Bayangkan saudara gaji tak dapat, pasport pula majikan simpan. Kedutaan menjadi sebagai orang tengah memanggil majikan untuk selesaikan kes ini. Seboleh-bolehnya mereka (warga Indonesia) tidak mahu bawa kes ke mahkamah. Saya bertanya "kenapa Pak Ayib enggak mahu bawa kasus ini ke mahkamah". Dia ketawa besar sambil menyindir. Katanya "masalahnya mahkamah Malaysia 4 tahun belum tentu kasus ini dibicara di mahkamah Pak Din" sambungnya lagi.."Berapa lama mahu bicara kasus di mahkamah, setahun..2 tahun..3 tahun...?..Apa akan terjadi pada mangsa dera, mereka mahu terus pulang. Sudah serik katanya.

Sebagai seorang warga Malaysia apakah perasaan anda apabila kata-kata itu diutarakan pada anda oleh orang Kedutaan Indonesia. Beri pandangan anda. Apakah cara yang terbaik untuk menangani Isu ini.

Friday, June 26, 2009

Peluru Makan Tuan

Kelmarin saya sudah tahu bahawa Pakatan Rakyat akan bermesyuarat semalam dan akan buat keputusan tentang isu Johari Kassim. Sebelum mesyuarat saya dimaklumkan bahawa Johari Kassim sukar nak diselamatkan lagi. Berdasarkan kepada ucapan Anwar Ibrahim pada kongres khas di Bangi, sidang media yang dibuat oleh Johari Kassim, nampaknya peluru yang Johari tembak akhirnya memakan diri.

Kalau saya jadi beliau sudah tentu saya kotakan apa yang saya katakan. Kalau saya kata nak letak jawatan, saya letaklah..

baru anak jantan..
baru orang kata kita ni tak gila jawatan..
baru orang hormat kita..
baru orang kata kita ni ada prinsip..
baru orang kata kita ada maruah...
baru orang kata kita cakap kita bikin...
jangan cakap tak serupa bikin...
bila orang suruh letak jawatan kita nak marah orang pula...
jangan kita dok pikiaq marah kita saja...
kita tak pernah pikiaq orang lain punya marah ka...
dan yang paling penting jangan kita jadi budak suruhan..

berita terkini dari blog alahaifairus mengatakan akhirnya johari dipecat jua....klik di <sini>

Pada pandangan saya kalau kita nak boikot pun kita perlu ada asas yang kukuh. Alasan yang Johari Kassim bagi pun tak kukuh. Atas alasan apa kita nak boikot. Kalau kita nak boikot atas alasan YDP baru yang akan dilantik ini ada kes rasuah, dan kita bawa bukti dan dokumen rasuah atau salah guna kuasa bakal YDP tersebut, tak pa lah.. ini tidak..kita marah orang sampai kita kata exco pkr 'keldai'...naaaaaampak sangat kita tu yang 'keldai'...klik di <sini>

Mujurlah saya bukan Ahli Majlis MPSP lagi, kalau tidak mana nak letak muka ketua whip macam tu....buat rosak nama Parti saja...naaaaampak sangat sebenarnya Johari yang nakkan jawatan YDP dan dia pernah suarakan perkara itu..."awat..aku tak layakka jadi YDP ka" ...macam tu lah kata Johari Kassim di Langkawi....masihkah kau ingat..klik di <sini>


Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat

Baru Ku Tahu Rahsia Orangnya

Kelmarin petang saya berkesempatan bertemu dengan YB PKR di satu tempat. Banyak perkara serta persoalan yang saya dibangkitkan pada YB tersebut. Tentang siapa dalang yg sebenar dalm kes-kes tertentu.

Isu penjaja juga saya bangkitkan kenapa MPPP bertindak meroboh gerai-gerai penjaja di Pulau Pinang. Tidak adakah altinatif lain untuk mereka. atau tidak adakah satu cadangan masa depan terhadap penjaja-penjaja kecil. Sepanjang pengalaman saya sebagai ahli majlis MPSP memang ada gerai yang MPSP mahu dirobohkan tetapi setelah penjaja tersebut menghubungi saya, terus saya ajukan kepada bahagian penguatkuasa, jumpa pengarah tersebut, berunding dengan mereka, bagaimana kita nak selesaikan isu tersebut. Alhamdullilah akhirnya kata sepakat dapat dicapai. Tak percaya tanya kedai Char Koay Teaw di Alma. Tanya peniaga ikan di To'kun Atas.

Isu penjaja ini hanya sebahagian yang kami bincangkan tetapi ada yang lebih besar dari itu yang saya sudah dapat kepastian. Baru ku tahu siapa dalangnya yang buat fitnah ke atas diriku kononnya aku mempunyai 4 buah kereta, taukeh kuari bayar dekat aku sebulan RM5 ribu.

Aku akan bongkarkan InsyaAllah...Aku bukan macam Ezam kata nak dedah 6 kotak hitam tapi sampai sekarang haram tak dak pun..last2 kotak jadi katak...


Kalau takut dipukul badai... Usah berumah di tepi pantai....


Tuan Speaker Durian???

Seimbas pandang gambar ni apa yg berlaku sebenarnya, majlis anugerah durian ka, pertandingan makan durian ka? siapa yg dapat durian, Tuan Speaker YB Halim ka atau Rizal Hamid? atau macam ganti tandatangan MOU dengan durian sambil disaksikan Azrizal Tahir PA YB Hj Malik Kassim ka? Semua senyum macam iklan ubat gigi Muslimin ka? Atau dapat anugerah "baling durian sembunyi tangan terbaik ka"????

Cuba teka.....jawab jgn tak jawab...komen jgn tak komen...layan jgn tak layan...
Kalau takut dipukul badai....
Usah berumah di tepi pantai...

Thursday, June 25, 2009

Blog diamjoedahmai

Sebagai awalan pengisian dalam blog ini,
Pertamanya saya nak beritahu bahawa saya baru reti buat blog jadi buat blogger2 yang dah lama tolong la ajarkan saya dan blog pertama saya ialah blog dija http://dijablogger.blogspot/. Maknanya ini adalah blog yang kedua.

Selama ini memang saya tak reti buat blog tapi saya suka layari blog. Terutamanya blog sahabat2 amk penang macam zul mamak kasi pecah la...apa yang pecah pun aku tak tau la...tapi t.kasih sebab jadi pengikut yang pertama...nanti jumpa aku nak bagi hadiah kasi pecah la...blog keraniopis, hentamla saja labu, aloha, 007 malaya, unit ehsan p.pinang, amkpenang(N) bukan (P), dan banyak lagi...

Kalau di Perak saya suka ikut blog mat saman kati, sya reformis dan perisik rakyat... perisik rakyat ni memang dulu zaman rock satu kepala dengan aku, jumpa dia banyak kali di penanti di kelantan pun jumpa program bersantai dengan YB Husam Musa tapi dia masih tak perasan aku yang mana satu bila aku komen dalam blog dia sebagai mantan rockers.Padahal bergambar dok sebelah dia saja.Blog cikgubard jangan cakaplah sebab saya memang penyokong setia dia. 1 Malaya dah tahu kata Shamsul Iskandar ketua Amk Pusat yang tersohor itu selepas Ezam Md Noor.

Yang kedua saya di sini nak buat pengakuan bahawa sebenarnya blog http://diamjoedahmai.blogspot.com/ yang panas dan hangat la ni bukanlah blog saya yang buat...waktu dia terbit siri 1 pun saya tak reti buat blog lagi...saya nak nafikan sekeras-kerasnya sebab Afendi Yusoff (dulu Exco Amk pusat) yang dah masuk UMNO tiba2 telefon saya tuduh saya yang punya blog tu....blog yang menghentam johari kassim kawan baik dia bertubi-tubi...saya nak bagitau dekat Afendi dan rakan2....saya ni pejuang tulen, saya berjuang untuk rakyat bukan gila pangkat, tak perlu saya baling batu sembunyi tangan, saya tak perlu takut, saya bongkar kes kuari kerajaan negeri dapat 6.1 juta...baca < sini >

Ramai sahabat2 yang suruh saya mohon balik jadi Ahli Majlis, sampai ada yang kata sepatutnya hang yang jadi Ketua Whip MPSP bukan Johari Kassim, Sekali lagi saya nak tegaskan dan maklumkan bahawa saya bukan gila pangkat dan saya buat sidang media hari tu pun sebab untuk nak membersihkan nama saya sebab di tuduh serta difitnah macam2 terhadap saya selepas saya bongkarkan kes kuari...Sekarang terbukti apa yang saya bongkarkan kes kuari adalah benar hingga kerajaan negeri P.Pinang dapat 6.1 juta untuk rakyat bukan untuk saya...saya tak dapat satu sen pun, dapat maki hamun adalah tapi tak mengapa saya masih boleh bersabar sebab bagi saya yang paling penting Allah tahu siapa yang benar.

Bagi saya yang paling penting maruah, jangan kiat jadi manusia yang tiada maruah. Maruah kena bayar dengan maruah begitulah saya pinjam kata2 Kak Min calon bebas. Dah sentuh bab calon bebas ni saya nak bagitahu sebenarnya saya telah ditawarkan oleh 3 orang SB di Restoran Nasi Kandar Pelita Taman Sri Rambai, Bukit Mertajam untuk saya bertanding calon bebas di Penanti. Depa kata semuanya ditanggung janji mau bertanding saja. Saya tolak dengan cara yang baik. Saya habaq dekat depa saya bukan orang yang marahkan nyamuk kelambu pula yang dibakar. Saya masih setia dengan parti dan sayangkan parti PKR yang saya sokong dan dokong sejak awal lagi. Sebab saya sayangkan partilah saya tak sanggup tengok sekiranya ada pimpinan PKR yang salah guna kuasa.

Saya masih setia dgn PKR umpama sesetianya ombak dgn pantai....
kalau takut dipukul badai..
usah berumah di tepi pantai...

Wednesday, June 24, 2009

Salam Mukadimah...

Assalammualaikum dan salam sejahtera....

Blog ini bukanlah medan aku untuk melepaskan dendam atau untuk mengaibkan sesiapa. Aku sebenarnya lebih cenderung untuk mengupas isu terkini atau isu semasa dari perspektif kaca mataku tentang apa yang tersurat dan apa yang tersirat.

Menceburi bidang politik dan badan sekurelawan masyarakat seawal usia 20 tahun yang lalu, dan sekarang usiaku sudah menjangkau 40 tahun. Sudah pasti pengalaman selama 20 tahun terutamanya dalam bidang politik banyak mematang dan mendewasakan ku tentang erti sebuah perjuangan dan suasana politik di Malaysia.


Aku juga sebenarnya ingin berkongsi pengalaman suka duka, pahit manis, jerit perit dalam liku-liku kehidupan memperjuangkan hak rakyat. Aku bukanlah seorang pemimpin besar yang tersohor. Aku hanyalah seorang insan kerdil. Bukan niatku untuk mencari publisiti murahan apatah lagi untuk dikenang atau disanjung tetapi sekadar untuk menabur sedikit bakti kepada rakyat selagi hayat dikandung badan.

Lautan...
adakalanya tenang...
adakalanya bergelora...
adakalanya dipukul badai...
adakalanya ribut taufan...
adakalanya tsunami...

Namun...
lautan dan pantai...
ombak dan pantai..
sahabat yang paling setia...
biarpun siang...
biarpun malam...
biarpun hujan...
biarpun panas...
biarpun mendung...

biarpun ribut...

Namun... tetap setia...

Kalau takut dipukul badai...
Usah berumah di tepi pantai...

Amizudin Ahmat