Friday, March 12, 2010

Subhanallah...Hujan turun sebaik Tuan Guru Nik Aziz imamkan solat sunat Istisqa'

KOTA BARU, 12 Mac – Solat sunat Istisqa’ yang diadakan memohon hujan pagi ini bukan sahaja menakjubkan 2,000 jemaah yang hadir bahkan rakyat negeri ini apabila kerahmatannya langsung terbukti sebaik sahaja solat dimulakan,

Hujan pun mula turun ketika bacaan surah Al-Fatihah.

Solat yang dimulakan pada pukul 8.30 pagi ini itu diimamkan oleh Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Ia diadakan di Padang Perdana bersebelahan jalan berhadapan dengan Stadium Sultan Mohamad IV, dekat sini.

Hadir sama seluruh kepimpinan kerajaan negeri termasuk exco, Adun dan Ahli Parlimen dari parti Pakatan Rakyat.

Nik Aziz yang ditemui selepas solat sunat tersebut melahirkan rasa syukur tidak terhingganya kerana menganggap doa rakyat Kelantan minta diturunkan hujan itu segera dimakbulkan Allah SWT.

“Syukur, kita sembahyang Istisqa’ hari ini mendapat sambutan baik dan di tengah-tengah sembahyang itu turun hujan.

“Saya sendiri telah didedah oleh Allah dengan air hujan yang pertama semasa sembahyang hari ini sangat-sangat besarlah harapan, mudah-mudahan Allah beri pada kita bahagia di dunia dan akhirat.

“Tiada erti kita bahagia di dunia tetapi akhirat kelak kita masuk neraka. Dengan sebab itu saya berusaha supaya rakyat Kelantan faham bahawa kesusahan yang berlaku atas dunia ini adalah berpunca daripada dosa.

“Ayat-ayat Quran banyak menyebut bala yang menimpa manusia ini adalah berpunca daripada dosa.

“Oleh yang demikian kita kena pakat-pakat (sama-sama) tegur, nasihat, tak kiralah dalam apa jua pun keadaan termasuk politik, ekonomi kerana ini cara Islam, bukan cara demokrasi, bukan cara komunis dan juga sosialis, tapi cara Islam” katanya.

Menjawab soalan sama ada solat hajat dan solat istisqa yang diadakan pagi ini sebagai tradisi negeri Kelantan, beliau berkata “wallahualam. Yang pastinya nabi Muhammad SAW sendiri sembahyang istisqa’ setiap kali berlakunya kemarau”.



* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *

Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Amizudin Ahmat

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/

2 comments:

  1. Aku dah kata!TGNA ni bukanlah sebarangan org,dia bertaraf 'Wali Allah' !!
    Kita kena wajibkan setiap ahli PAS sentiasa mendoakan kesejahteraan TGNA setiap masa selepas solat.Kita kena wajuibkan setiap anak2 kita supaya sentiasa menyimpan sekeping gambar TGNA didlm beg sekolah atau dirumah mereka supaya terbentuk rasa sayang dan takjub mereka kpd mukjizat TGNA wali Allah ini. Hanya TGNA sahaja yg boleh menyelamatkan kita dpd seksa api neraka!Menentang PAS samalah ertinya mereka menentang TGNA dan menentang Islam!

    PAS FOR ALL

    ReplyDelete
  2. Astaghfirullah hal azim...Manjung Mari...agak2 la kalau taksub dan ta'ajub sekalipun dengan TGNA,tapi kenalah hormat beliau,janganlah samapai mengangkat martabat beliau sehingga tahap nabi,sekalipun wali kita HARAM taksub pada pemimpin,tidak perlu sampai nak simpan gambar untuk melahirkan rasa sayang,dan sampai mengatakan bahawa TGNA boleh selamatkan kita semua dari api neraka,beliau bukan nabi,beliau cuma pemimpin yang hanya mengikut sunnah,hadis,dan alquran seperti mana pemimpin khilafah terdahulu,berhati2 bila berkata dan menyatakan hasrat anda,bimbang takut lari akidah,orang yang wat style simpan2 gambar ni yang ikut ajaran syiah je...jangan kita tergolong dan terlalu taksub,sesiapa pun jika kehendak Allah boleh menjadi wali Allah,tak jadi pemimpin pun boleh jadi wali,cuma kita sahaja yang tak tau kewujudan mereka di sekeliling kita.mendoakan TGNA adalah yang terbaik agar di panjangkan umur untuk mentadbir negeri sehingga negra menjadi sebuah negara islam yang sebenar.sekian sahaja,renung2kan dan selamat berfikir

    ReplyDelete

Jadilah insan yang benar-benar 'MERDEKA'. Berani tampil menyatakan pandangan tanpa takut pada sesiapa kecuali Allah.
Tidak perlu gunakan nama samaran.
Yang baik itu datang dari Allah, yang tidak baik itu datang dari kelemahan kita sendiri.