Saturday, March 26, 2011

Blogger 'Hentam sajalah labu' kini terlantar di Hospital

Noor Izzar bin Jamaludin atau lebih mesra dengan panggilan Hijat kini terlantar di Hospital Pantai, Bayan Baru.

Beliau dimasukkan ke wad 233 Tingkat 2 Hospital Pantai kerana sakit thyroid sejak hari Rabu 23 March 2011.

Hijat 32 tahun masih belum berumah tangga berkata "sakit ni dah lama dah..tapi saya dok tahan sakit..tapi kali ini dah teruk sangat..tu yang masuk wad.."

Suaranya agak perlahan dan berat badannya susut. Semoga Allah pulihkan seperti sediakala.


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

3 comments:

  1. Hanya sejenis ubat yang boleh memulihkan thyroid iaitu 'carbimazole'. Pengidapan thyroid yang pernah saya alami dahulu menyebabkan saya demam. Selepas dimasukkan ke hospital pada awal 1980-an dahulu saya telah mengambil ubat tersebut sehingga awal 1990-an. Tanda-tanda penginapan ialah badan terasa panas dan berpeluh terutama ketika tidur, tangan menggeletar, cepat merasa letih, badan susut, tidak sampai 5 minit selepas makan rasa hendak buang air besar, sakit paha, selalu berdebar. Saya dikehendaki melakukan rawatan dan pemeriksaan kesihatan setiap dua minggu dan setiap kali menjalaninya, sekurang-kurangnya 500 ml contoh darah akan diambil. Alhamdulillah kini saya tidak lagi mengidapnya. Sesiapa juga yang meghidap thyroid saya nasihatkan jangan bertangguh untuk menjalani rawatan perubatan. Jika perlukan maklumat bolehlah menghubungi saya di talian 019-4177317.

    ReplyDelete
  2. ya...memang saya dirawat dgn ubat tersebut.. 'carbimazole' ubat ini kena makan utk jangka masa yg lama..jika ditinggalkan, kesan sampingan seperti yg sdr maksudkan kembali terjadi..terima kasih atas nasihat..Jazakallah.

    ReplyDelete

Jadilah insan yang benar-benar 'MERDEKA'. Berani tampil menyatakan pandangan tanpa takut pada sesiapa kecuali Allah.
Tidak perlu gunakan nama samaran.
Yang baik itu datang dari Allah, yang tidak baik itu datang dari kelemahan kita sendiri.