SharpShooter Followers

Friday, July 03, 2009

Babi oh Babi - malaysiakini

Saya baru terima 2 sms :

1) Lim Guan Eng condemned kedah government for demolishing illegal pig slaughter house. Other pas leaders must put statement to support kedah state action. dr mansor must put a statement to support as well and reprimand lim guan eng who seems do not understand the word ILLEGAL. If Lim Guan Eng would like to have a swine flue let him rebuild the ILLEGAL pig slaughter house.

2) Message by dr Halim "Let him build one near his house and enjoy the aroma as well. I think Guan Eng is now playing the racial sentiments. The very thing he convinced Fairoz he wasnt playing and put PKR n PAS at bay with that issue. Racial is whn u support Ur race on clearly false grounds. In this case the slaughterhouse was illegal even b4 PR ruled."

Saya yakin sms ini datang dari pihak UMNO dan BN yg cuba untuk menaguk di air yang keruh...kot kot dapat ikan semilang...silap-silap kena sengat duri semilang..baru ada akai.. Walau bagaimana pun ada benda yg saya setuju dengan sms ini.
Kenapa Lim Guan Eng suka menghentam PAS di media. Apakah sudah tidak ada cara lain lagi. Apakah sudah tidak boleh duduk semeja lagi maka media arus perdana terpaksa digunakan?. Bukan sekali DAP buat macam ni. Sudah banyak kali. Tidakkah terguris perasaan jentera2 PAS yang bertungkus lumus memenangkan calon DAP atas dasar semangat Pakatan Rakyat? Kenapa beliau mempertahankan benda yg haram.
Saya puji keberanian kerajaan PAS menghapuskannya. Sekarang UMNO dan BN cuba ambil kesempatan isu ini...Ingat rakyat bodoh kah...masa UMNO dan BN perintah kenapa tak nak robohkan? UMNO tak beranikah atau takut dengan MCA, Gerakan dan MIC atau dok dapat duit taukeh babi?
Saya harap Lim Guan Eng lebih tumpukan masalah kilang haram di Pulau Pinang. Semasa saya menjadi Ahli Majlis MPSP saya bertanya tentang berapa banyak terdapat kilang haram di Seberang Perai? Jawapannya terdapat 51 buah di SPU, 90 di SPT dan 9 di SPS jumlah 150 buah kilang haram di Seberang Perai sahaja. Sudah pasti kerajaan negeri kerugian yang untung ada segelintir warga MPSP yang dapat habuan bulanan sebab itu mereka pejam sebelah mata. Ini saya belum citer bab kuari haram lagi...InsyaAllah saya akan terang satu per satu bab kuari haram...


Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat