SharpShooter Followers

Sunday, June 28, 2015

SEMAKIN HARI SEMAKIN TERSINGKAP AGENDA MEREKA....

Kenyataan TS Khalid Ibrahim Adalah Isyarat Kerjasama PAS Dan Umno Telah Diushakan Itulah Hakikat yang sedang berlaku diantara PAS dan UMNO bila Bekas Menteri Besar (MB) Negeri Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim menyatakan bahawa beliau bersedia untuk kembali Menerajui Kerajaan Negeri Selangor sebagai MB jika mendapat Sokongan Majoriti Mudah dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, sedangkan beliau hanyalah seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) BEBAS yang tidak Berparti Politik akibat Dipecat dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) kerana Berlagak seperti seorang Ketua didalam PKR.

Jika bukan ADUN dari PAS dan UMNO yang akan Menyokong beliau sebagai MB, siapa yang beliau maksudkan untuk beliau mendapatkan Sokongan Majoriti Mudah didalam DUN Selangor. Tak mungkin ADUN dari PKR atau pun ADUN dari DAP yang akan Menyokong beliau jika tidak ADUN dari PAS dan UMNO.

Maka tak secara langsung Tan Khalid Ibrahim telah memberi Isyarat yang Kerjasama antara PAS dan UMNO telah diushakan oleh kedua-dua Pihak Pucuk Pimpinan Parti bagi menjadikan beliau menjawat Jawatan MB Selangor semula.

Namum untuk beliau mendapat Sokongan Majoriti Mudah didalam DUN bukan lah sesuatu yang Mudah walaupun Kerjasama diantara PAS dan Umno mungkin telah pun mencapai Persetujuan, ini kerana PAS hanya mempunyai 13 Kerusi DUN walaupun diatas Kertas PAS mempunyai 15 Kerusi DUN. Dimana seperti yang diketahui 2 lagi Kerusi DUN hanyalah nama sahaja PAS namun Hakikat nya adalah bukan Kepunyaan PAS lagi. Manakala 13 Kerusi DUN lagi rasanya pun bukan semua nya bersetuju dengan Kebodohan Pemimpin PAS.

Kegagalan PAS Menghakmilikan DUN Hulu Kelang dan DUN Morib bukan nya kerana Kedua-dua ADUN tersebut keluar dari PAS tetapi kerana Kedua-dua ADUN tersebut Enggan Mengikuti Arahan Ketua yang BODOH BERPOLITIK semasa tercetusnya Krisis MB Selangor terdahulu. Dimana dalam Krisis MB terdahulu sebenarnya bukan lah sebagai Krisis jika tidak adanya Pemimpin yang Bodoh Berpolitik, hanya kerana untuk Mempertahanka Jawatan dan Pangkat yang Dikhuatiri akan Terlepas dari Gengaman dengan bertukarnya MB Selangor.

Di dalam 13 Kerusi DUN yang PAS ada Diatas Kertas juga pun Paling-Paling yang mungkin akan Akur kepada Ketua yang Bodoh Berpolitik hanya sekitar 11 ADUN sahaja, itu pun rasa sudah dikira Cukup Banyak. Manakala dipihak UMNO pula hanya mempunyai 12 Kerusi DUN. Jika dicampurkan kedua-dua Kerusi DUN yang dimiliki PAS dan UMNO hanya berjumlah 23 Kerusi DUN dan dicampurkan pula dengan Kerusi DUN Tan Sri Khalid ianya hanya berjumlah 24 Kerusi berbanding Majoriti Mudah yang diperlukan sebanyak 29 Kerusi DUN.

Mungkin pada waktu ini segala Broker, Barua PAS dan UMNO sedang giat menjalankan Kerja-Kerja Melobi ADUN-ADUN PAS dan PKR bagi menjayakan Matlamat tersebut, apakah Broker, Barua PAS dan UMNO berjaya belum dapat dipastikan, namun andaikata ianya Berjaya dilakukan oleh Broker, Barua PAS dan UMNO bermakna satu lagi Kejayaan Manis buat UMNO kerana kali ini bukan nya ADUN PKR ataupun ADUN DAP saja yang menjadi PENGKHIANAT tetapi juga ADUN-ADUN PAS yang Direstui oleh Pemimipin PAS berstatus Ulama'.

Sebab itu sekarang ni jika lu orang nampak bahawa Tan Sri Khalid Ibrahim sedang membuat Latihan untuk Jawatan MB Selangor dengan menjadi seperti HANTU RAYA TAK BERTUAN di Majlis-Majlis Rasmi yang melibatkan Baginda Sultan Selangor. Mana mungkin seorang ADUN Bebas sewenang-wenang nya boleh berada dan Menyibuk dalam Majlis-Majlis Rasmi yang Baginda Sultan Selangor terlibat jika tidak untuk membuat Latihan bagi menjadi MB Selangor semula. Maka Penchacai Khalid Ibrahim sekarang ni sedang Bermimpi yang Indah-Indah...kah kah kah..

Dicatat oleh Mat Indera Sipejuang di 1:53:00 PG

Note :

Langkah Kajang utk sekat agenda UG utk rampas Selangor tapi selepas Muktamar agenda UG kembali lagi. UMNO dan UG takkan berdiam diri selagi Selangor tak jatuh ke tangan mereka... Justeru Haji Hadi meroyan bila dapat tahu perancangan awal UG telah cuba digagalkan oleh Rafizi Ramli.. dan PAS mulai mencemuh serta mencerca  Rafizi..

Bermakna Misi " Plan Senario Pertama "  Dr. Zuhdi, Jika PAS keluar PR dan bergabung dgn UMNO + TSKI pasti akan terus mereka usahakan di Selangor.

Teuku Zacharyah Iskandar
Admin FB : Anak Muda Bangkit Hancurkan UMNO