SharpShooter Followers

Tuesday, April 12, 2016

Isu Dr Zakir Naik - AMK kecam dan desak Ramasamy dan PDRM

PEMBATALAN PROGRAM DR ZAKIR NAIK OLEH PDRM ADALAH PEMBUNUHAN DEMOKRASI DI MALAYSIA.

Angkatan Muda Keadilan Bukit Mertajam mengutuk sekeras-kerasnya campurtangan Polis Di Raja Malaysia untuk menghalang penganjuran program ceramah Dr Zakir Naik yang bakal diadakan di UTeM hari ini serta beberapa lagi program yang akan dijalankan.
Halangan ini disifatkan sebagai membunuh demokrasi di Malaysia adalah kerana negara kita mengamalkan prinsip kebebasan dalam beragama. Hal ini juga telah termaktub di dalam Perlembagaan yang mana ianya telah dipersetujui oleh semua pihak.

Angkatan Muda Keadilan Bukit Mertajam juga mengecam pihak PDRM atas halangan yang dikeluarkan kerana sudah semestinya program-program yang akan dijalankan sudah semestinya telah mendapat kelulusan ataupon persetujuan dari pihak PDRM. Namun apabila ada pihak-pihak yang mempersoalkan tanpa asas yang kukuh, Ketua Polis Negara dengan tidak semena-mena mengeluarkan arahan untuk menghalang program ini dilaksanakan atas alasan keselamatan dan tidak ada manfaat untuk menjalankan program tersebut.

Dengan alasan yang tidak munasabah ini, AMK Bukit Mertajam juga mendesak supaya Ketua Polis Negara menarik balik segala larangan yang telah dikeluarkan dan memberi ruang yang secukupnya untuk program tersebut dilaksanakan serta menugaskan anggota Polis untuk menjaga keselamatan peserta yang hadir ke program tersebut.

Pembunuhan demokrasi yang telah dilakukan oleh Ketua Polis Negara ini amatlah dikesali kerana keputusan yang telah dibuat ini adalah langkah terkebelakang serta menghalang hak dan kebebasan beragama serta intelektual rakyat Malaysia.

Mohd Ikhwan Nasser Mohamad Isa
Ketua AMK Bukit Mertajam

AMK BUKIT GELUGOR MENGECAM KENYATAAN TKM2 P.PINANG BERKENAAN ZAKIR NAIK

kenyataan YB.Dr.Prof. P.Ramasamy selaku timbalan ketua menteri 2 Pulau pinang yang menggelarkan pendakwah bebas Dr.Zakir Naik sebagai 'Syaitan' adalah tidak patut dikeluarkan,

Kenyataan Ramasamy tidak boleh diterima dan boleh menimbulkan ketegangan dan rasa tidak senang di antara kedua-dua agama iaitu Islam dan Hindu di negeri ini kerana Dr.zakir bukanlah penceramah biasa yang boleh dihina sedemikian rupa,

Dr.zakir naik sentiasa memberi peluang kepada sesiapa sahaja untuk berhujah dan pandangan agama bersama beliau didalam forum mahupun tempat terbuka dan bukanya mengajak kita supaya saling membenci di antara satu sama lain,

Sepatutnya Ramasamy yang juga pimpinan DAP pulau pinang perlu memberi peluang dan menjemput zakir naik untuk menyampaikan ceramah dan forum terbuka ini di Pulau Pinang dan menunjukkan imej DAP yang mengamalkan kebebasan hak bersuara.

Justeru itu kami dari pihak AMK cabang Bukit gelugor mendesak agar timbalan ketua menteri 2 Pulau Pinang menarik balik gelaran 'SATAN' terhadap pendakwah bebas dan ulama' terkemuka itu.

AHMAD FAZLEY
setiausaha AMK cabang
Bukit Gelugor