SharpShooter Followers

Tuesday, August 14, 2012

#STOP114A - Jingga 13 seru rakyat tolak umno/bn

STOP 114A : JINGGA 13 SERU RAKYAT TOLAK UMNO/BN UNTUK MANSUHKAN AKTA ZALIM MENGEKANG KEBEBASAN RAKYAT DAN AMALAN DEMOKRASI

Jingga 13 MENDESAK seluruh rakyat Malaysia khususnya para pengguna internet dan media sosial menolak UMNO / BN secara total terhadap perlaksanaan Seksyen 114A Akta Keterangan Pindaan 2012 yang berkuatkuasa tidak masuk akal dan mengekang kebebasan bersuara rakyat , malah sebagai bukti penafian amalan demokrasi dalam negera .

Jingga 13 sebagai NGO yang berteraskan kepada gerakan maya dan bergerak secara aktif melalui internet dan media sosial sebagai medium menyampaikan informasi melalui para blogger dan 'cyberwarrior' ( pahlawan cyber ) melalui penggunaan facebook, twitter, forum dan blog MEMBANTAH sekeras-kerasnya akta tersebut dan MENYOKONG GERAKAN STOP 114A .

Kami juga mengesa seluruh rakyat bergerak secara soladiriti dan proaktif menolak dan memastikan undang-undang zalim tersebut DIMANSUHKAN yang ternyata menolak amalan demokrasi serta prinsip hak asasi manusia .

Pindaan terbaru tersebut juga meletakkan beban membuktikan kesalahan pada pihak yang dituduh dan bukannya pihak yang menuduh , ini bermakna seluruh rakyat Malaysia berdepan dengan risiko yang amat tinggi untuk difitnah , diinaya , dikhianati .

Ternyata akta yang baru dipinda ini sebenarnya bertujuan untuk menakut-nakutkan rakyat daripada mengemukakan pendapat mereka di internet , khususnya media sosial.

Seksyen 114A Akta Keterangan Pindaan 2012 ini bukan sahaja mengancam kebebasan berinternet rakyat Malaysia tetapi juga ke arah membantutkan pemikiran , merencat pemacuan ekonomi dan penguasaan ilmu rakyat khususnya golongan generasi muda

Ketakutan pemerintah khususnya UMNO/BN terhadap perkembangan positif penguasaan internet dan kekuatan kuasa media sosial rakyat meletakkan nyawa mereka semakin dipenghujung .

Tindakan drastik dan tidak relevan ini wajar di'ajar' oleh seluruh rakyat Malaysia untuk memastikan penolakan secara total rakyat terhadap UMNO/BN dalam PRU 13 , sebagai langkah yang terbaik ada agar akta tersebut dimansuhkan . Selamatkan rakyat Malaysia !


MUAFAKAT*PRIHATIN*BERANI


FARIZ MUSA

Ketua Koordinator Jingga 13


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone