SharpShooter Followers

Sunday, January 29, 2012

@NajibRazak mungkin bakal ditentang calon muda @AdamAdli

Tahun PRU 12 - 2008 di Parlimen Pekan, Najib ditentang oleh calon anak muda Keadilan bernama KHAIRUL ANUAR BIN AHMAD ZAINUDIN atau mesra dengan panggilan JONAH ketika itu beliau adalah Naib Ketua AMK Pusat yang juga merupakan bekas pimpinan mahasiswa dan aktivis kesatuan sekerja.

Keputusan pada PRU 12 2008, Najib mendapat undi 36262 manakala Jonah memperolehi undi sebanyak 9798 tetapi jangan kita lupa Najib hampir tewas pada PRU 10 1999, ketika itu Najib menang hanya 241 undi kerana gelombang reformasi isu pemecatan Anwar Ibrahim. Ketika itu majoriti undi kaum Cina masih dengan BN bukan seperti sekarang yang memihak kepada Pakatan Rakyat. Jika pada PRU 10 sokongan kaum cina seperti sekarang, dah lama Najib terkubur di Pekan.

Jika diteliti rekod pencapaian Najib sebagai ahli politik secara individunya, beliau tidaklah mempunyai kekuatan sendiri malah tidak keterlaluan jika dikatakan nasib lebih banyak menyebelahinya.

Kelebihan beliau dalam mendaki hieraki politik negara lebih banyak bergantung kepada kedudukan beliau sebagai anak kepada Perdana Menteri kedua, Allahyarham Tun Abdul Razak.

PRU 13 kemungkinan besar akan berlaku pada 11 March 2012, tahun 2012 merupakan tahun kebangkitan anak muda mahasiswa dengan peristiwa berdarah adalah sejarah penting yang kita tidak boleh lupakan begitu sahaja. Mereka hanya menuntut janji Najib yang mahu hapuskan AUKU...tetapi tunggu punya tunggu dah jadi penunggu maka akhirnya anak muda mahasiswa beranikan diri menuntut janji manis Najib.

Mereka pergi ke Putrajaya dan menurunkan bendera gambar Najib. Maka gegak gempita hingga muncullah "Hang Ludah" pemuda umporno perkasam. Anak muda Mahasiswa diugut dengan pelbagai ugutan dan halangan hingga digantung dari Universiti. Beliau adalah hero baru anak muda Mahasiwa bernama Adam Adli.




Keberaniannya terserlah menentang Najib...kecekalannya...ketabahannya tidak lagi boleh dipertikaikan maka sudah sampai masanya anak muda bernama Adam Adli diberi peluang sebagai Calon untuk menentang Najib di Pekan pada PRU 13.

Biarlah tahun 2012 bukan sahaja tercatat sejarah peristiwa berdarah anak muda menyambut tahun baru tetapi tercipta satu lagi sejarah terbesar di Malaysia iaitu Perdana Menteri Malaysia kecundang dan tersungkur di Pekan ditangan anak muda....lawan tetap lawan

Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/