SharpShooter Followers

Thursday, July 19, 2012

@LatheefaKoya diminta tarik balik perletakan jawatan

Seorang pemimpin tertinggi majlis pimpinan PKR Selangor, Dr Xavier Jayakumer berkata badan itu akan meminta ahlinya Latheefa Koya supaya menarik balik peletakan jawatan daripada Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ).

Katanya, Majlis Pimpinan Negeri (MPN) PKR negeri itu akan menghubungi Latheefa supaya berbuat demikian.

"Kes itu kita ada rujuk kepada MPN untuk hubungi Puan Latheefa... Sebab dia wakil PKR untuk jadi ahli majlis dalam MBPJ.

"Saya ingat tanggungjawab ini pada MPN. PKR Selangor akan hubungi Puan Latheefa (untuk tarik balik peletakan jawatan)," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas mesyuarat exco Selangor petang ini.

Sementara itu, Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim ketika ditanya dalam sidang media hari ini pula berkata perkara itu merupakan isu di bawah perhatian PKR negeri.
Timbalan pengerusi PKR Selangor Zuraida Kamaruddin sebelum ini telah menyuarakan gesaan supaya Latheefa mempertimbangkan semula peletakan jawatan itu.

Latheefa yang merupakan ketua biro hal ehwal guaman PKR membuat tindakan mengejut itu kelmarin setelah beliau dikatakan akan disingkir daripada jawatan itu.

Latheefa tidak menyentuh secara langsung sebab peletakannya tetapi menyebut sepintas lalu berhubung isu perumahan rakyat miskin.


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone