SharpShooter Followers

Monday, November 21, 2011

Mampukah Harimau Malaya KUNING membaham garuda sekali lagi malam ini?


Assalamualaikum dan salam sejahtera....perlawanan yang dinanti oleh peminat bola sepak Malaysia dan Indonesia final bola sepak Sea Games 2011 Harimau Muda vs Garuda Muda. Pertembongan kedua Malaysia vs Indonesia akan berlansung di Stadium Gelora Bong Karno tepat pada jam 8.00pm, 21/11/2011. Team Garuda Muda pasti akan membalas dendam setelah tewas 0 – 1 dipusingan kumpulan. Tugas team Malaysia untuk mempertahankan pingat emas bukanlah mudah kerana Harimau Muda bukan sahaja menentang 11 permain Indonesia tetapi juga akan bertarung dengan puluhan ribu penyokong Merah Putih.

Perlawanan boleh disaksikan di Astro Arena 801 dan RTM TV1 atau boleh juga melalui twitter dengan hashtag #Malaysia atau #Indonesia atau online live streaming @ RTM live.

Rekod 2 pertemuan terakhir bola sepak Sea Games berpihak kepada Malaysia tetapi rekod tidak menjamin kecemerlangan sesebuah pasukan.

SEA Games 1991: Indonesia 2-0 Malaysia
SEA Games 1995: Indonesia 3-0 Malaysia
SEA Games 1997: Indonesia 4-0 Malaysia
SEA Games 1999: Malaysia 0-6 Indonesia
SEA Games 2001: Malaysia 2-1 Indonesia
SEA Games 2005: Indonesia 0-1 Malaysia

Barisan pemain Malaysia yang jangkakan akan beraksi pada final Sea Games 2011 : Che Mat Khairul Fahmi; Jasuli Mahali, Omar Mohd Asrarauddin, Fazail Mohd Irfan, Mohd Shas Mohamad Fadhli, Ahmad Mohomad Muslim, Othman Mohamd Fandi, Bakhtiar Baddrol, Mansor Muhd Nazmi Faiz, Wan Zakaria Wan Zaharul, Ramlan Izzaq Faris.

Seluruh rakyat Malaysia dari Perlis hingga ke Sabah mengharapkan team Malaysia dapat mempertahankan pingat emas yang dimenangi di Laos. Tak apalah kalau Malaysia tidak menjadi juara keseluruhan Sea Games 2011 janji Malaysia juara bola sepak. Kejuaraan team bola sepak Malaysia ibarat Malaysia sudah menang keseluruhan Sea Games 2011.


Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/