SharpShooter Followers

Saturday, January 03, 2015

Laporan Ringkas Misi Prihatin (Banjir) Jingga 13 Malaysia -- 1 Jan 2015




TEAM Prihatin Jingga 13 tiba  di Kota Bharu Kelantan pada jam 6 pagi, 1 Januari 2015. Kami mula menurunkan barang-barang bantuan kira-kira jam 10 pagi selepas berehat di Bengkel Motorsikal milik salah seorang sukarelawan Jingga 13, Saudara Saiful yang dijadikan Pusat Operasi Misi Prihatin (Banjir) Jingga 13 di Negeri Kelantan. 

Sebelum proses pengagihan, ada sebahagian bantuan telah diberi kepada mangsa banjir yang datang sendiri ke Pusat Operasi secara 'walk in'.

Berlaku proses pembungkusan semula bantuan bagi tujuan pengagihan. Semua bantuan mula diagihkan pada kira-kira jam 2 petang melalui dua kumpulan menaiki pacuan 4 roda. 

Team 1 — Diketuai oleh Ketua Koordinator Jingga 13 Malaysia, Cikgu Fariz Musa, bergerak ke Kampung Pasir Ho, Kota Bharu manakala Team 2 — Diketuai oleh Raja Nazrin, bergerak ke Sungai Sok di Manik Urai dan Kg Pahi, Kuala Krai.

Suasana selepas banjir dilihat begitu menyedihkan, banyak kawasan yang tidak menerima bantuan, ditambah dengan kemusnahan harta benda yang begitu menginsafkan kami.


Laporan Ringkas: Misi Prihatin (Banjir) Jingga 13 Malaysia — 1 Januari 2015.