SharpShooter Followers

Wednesday, February 22, 2012

Tak perlu hapuskan #ISA tapi wajib hapuskan @NajibRazak dan umporno

Sharpshooter - Jangan gundah gulana bila najib gagal tunaikan janji untuk hapuskan ISA, sejak bila pula kita percaya pada janji manis dibibir najib?

Jangan gundah gulana bila najib juga gagal tunaikan janji untuk hapuskan AUKU, tetapi bila adik-adik Mahasiswa Mahasiswi bangun untuk menuntut janji najib, mahasiswa pula dipersalahkan...

Jangan gundah gulana sebab jawabnya mudah..hapuskan saja najib dan kuncu-kuncunya pada PRU 13...bila terhapusnya najib maka akan terhapuslah ISA dan AUKU...

MK - Empat belas daripada 16 individu yang ditahan kerana membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri tiga tahun lalu, hari ini didapati bersalah oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur kerana terbabit dengan perhimpunan haram.

Kes terhadap dua lagi yang tidak hadir hari ini akan diputuskan kemudian.

Hakim Ainul Shahrin Mohamad dalam penghakimannya berkata, pihak pendakwaan berjaya membuktikan bahawa kes itu melampaui keraguan munasabah.

NONEPada 3 Ogos, 2009, seramai 16 orang dihadapkan ke mahkamah dan didakwa di bawah Kanun Keseksaan kerana menyertai perhimpunan haram.

Selain itu, mereka juga dituduh di bawah Akta Polis 1967.

Mereka dikatakan berkumpul di tempat mereka ditahan antara jam 9 pagi dan 1.30 petang, pada 1 Ogos, 2009, di sekitar Masjid Negara dan Jalan Tunku Abdul Rahman, di Kuala Lumpur.

Tiga tertuduh tidak hadir di mahkamah pagi ini dan hakim Ainul mengeluarkan waran tangkap terhadap mereka.

Kesebelas mereka yang hadir hari ini dijatuhkan hukuman penjara sehari dan didenda RM2,000 setiap orang atau penjara seminggu jika gagal menjelaskannya.

Mereka yang didakwa itu ialah Nordin Mohamad, Hayati Abdul Samad, Salmah Ismail, Norlaila Othman, Nashita Mohd Noor, Rashini, Hasbullah Pit, Wan Muhamad Jazlan Razali, Mohd Petri Mohd Yassin, Syaza Muaz Shaharudin, Mohd Sukri Mohd Sirat, Mohamd Sukeri Muhammad, Mohd Sallehuddin Yusop, Zulsifli Kama Kutty, Mohd Fazlzy Mohd Ismail, dan Norazam Sakib.

Dua daripada mereka, Hayati dan Syaza, tidak "hadir dengan alasan" dan telah memaklumkannya kepada mahkamah. Ibu Hayati meninggal dunia awal pagi ini, sementara Syaza pula terpaksa menziarahi ibunya yang sakit tenat.

anti isa vigil pj 010810 06Pendakwaan dijalankan oleh Timbalan Pendakwa Raya Yusaini Ameer Abdul Karim.

Antara ahli parlimen yang hadir bagi memberi sokongan mereka ialah Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar (Lembah Pantai) dan Tian Chua (Batu).

Mereka disertai Ketua Penerangan kerajaan negeri Selangor Badrul Amin, Setiausaha Agung PSM S Arutchelvam dan adik kepada mendiang Teoh Beng Hock - Lee Lan.



Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/