SharpShooter Followers

Saturday, July 23, 2011

video BERSIH 2.0 versi polis apco - Mat Sabu cabar polis apco tayang video penuh tanpa edit



PERUSUH itulah ayat polis apco kepada rakyat yang mahu berhimpun secara aman untuk menuntut 8 tuntutan BERSIH kepada SPR. Polis apco cuba menutup bangkai gajah dengan kertas A4.

BERSIH dituduh PERUSUH, perhimpunan haram dan pertubuhan haram tetapi yang peliknya AGONG sudi untuk berbincang dengan BERSIH. Kalau haram masakan AGONG mahu bertemu dan berbincang. Akhirnya AGONG benarkan BERSIH berhimpun di stadium, tetapi polis apco dan umporno derhaka kepada AGONG, mereka tidak endahkan titah AGONG. Polis apco bukan lagi Polis Diraja Malaysia tetapi polis RAJA di Malaysia.

Mana ada PERUSUH atau perompak atau penyamun nak buat rusuhan atau rompakan akan umum tarikh dan tempat kecuali dalam filem P.Ramlee saja Ali Baba dan 40 orang penyamun...P Ramlee kata hari ini Sabtu setengah hari..esok Ahad holiday..kalau nak rompak hari Isnin bolehlah...

Manakala Mohamad Sabu atau Mat Sabu mencabar polis mendedahkan rakaman penuh CCTV mengenai kejadian kenderaan polis merempuh motosikal yang diboncenginya pada Himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai lalu atau bersedia menghadapi saman sivil di mahkamah.



Timbalan Presiden PAS itu mendakwa, rakaman yang disiarkan oleh pihak polis semalam adalah rakaman yang telahpun diedit serta tidak menggambar wajah sebenar anggota polis terbabit.

Fitnah dalam adalah keterlaluan dan langsung tidak berlandaskan apa yang dilakukan ke atas saya (di tempat kejadian) itu," katanya di Komtar, Gergetown.

Beliau turut mengulangi tekad untuk menyaman Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Bukit Aman Datuk Salleh Mat Rashid kerana menuduhnya beliau berlakon dicedera dek polis.

"Tarik balik fitnah ke atas saya dan kesihatan saya...maka saya tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan mahkamah terhadap beliau," ujar beliau.



Turut serta dalam sidang tersebut, Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Dato' Mansor Haji Othman.

Kelmarin, Saleh menyifatkan dakwaan Mohamad Sabu diperlaku secara brutal oleh polis adalah palsu.

"Malah rakaman CCTV menunjukkan beliau terjatuh dari kenderaannya selepas terlanggar pembahagi jalan,”ujar Saleh semasa tayangan video tersebut. Ligamen Lutut Mohamad tercedera hatta koyak akibat insiden brutal tersebut. Dalam pembedahan seminggu yang lalu, di bahagian pelipat lututnya menerima skru sepanjang 2.5 inci.

Mohamad kemudiannya berkali-kali menafikan bahawa beliau berlakon duduk di atas kerusi roda sambil membawa filem x-ray yang menunjukkan lututnya menerima skru tersebut.


* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/