SharpShooter Followers

Thursday, October 04, 2012

Amk Selangor @azmizam sokong YB @azminali

ISU PERTUKARAN MENTERI BESAR SELANGOR: SATU SIMBOLIK KEJAYAAN PENTADBIRAN PAKATAN RAKYAT DI SELANGOR

Angkatan Muda Keadilan Selangor melihat hari ini bahawa kenyataan Y.Berhormat Mohamed Azmin Ali berkaitan keperluan untuk Menteri Besar Selangor Tan Sri Dato Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk ke peringkat Pusat sekiranya Pakatan Rakyat mentadbir sebagai satu isyarat jelas bahawa kemajuan Selangor hari ini sedang berada pada landasan yang tepat dan membanggakan.

AMK Selangor percaya bahawa kenyataan itu membayangkan bahawa Pakatan Rakyat telah bersedia untuk mengambil alih Putrajaya dan mempunyai keupayaan pimpinan yang berkebolehan serta berintegriti untuk memacu pertumbuhan ekonomi yang lebih mapan dan baik.

Kenyataan YB Azmin Ali itu perlu dilihat dari satu sudut positif, iaitu sebagai satu pengiktirafan kepada Tan Sri Khalid atas kewibawaan beliau mengurustadbir ekonomi Kerajaan Selangor dengan berkesan sehingga perolehan dan simpanan Kerajaan Negeri mencecah RM 2 Billion 

Malah, Y.Berhormat Mohamed Azmin Ali juga telah menjelaskan menyebut peranan Tan Sri Abdul Khalid sebagai tokoh korporat untuk melaksanakan dasar-dasar dalam Buku Jingga dan tidak menyentuh langsung soal lantikan atau rombakan kepimpinan

Oleh yang demikian , pihak-pihak lain tidak perlu melatah dan berterusan membuat sebarang spekulasi dengan bertujuan membina persepsi buruk antara kepimpinan kedua-dua tokoh Parti Keadilan Rakyat ini.

Tidak timbul sama sekali gelora seperti yang dimahukan sebelah pihak yang nyata tidak senang dan bimbang, ketenangan hubungan baik dalam arus politik Selangor akan menyukarkan negeri terkaya ini dirampas kembali oleh Umno Barisan Nasional.

Justeru AMK Selangor menasihatkan mana-mana akhbar untuk tidak memutar belit sebarang kenyataan daripada pimpinan kerana ini bakal mengakibatkan perpecahan sekiramya tidak ditangani dengan baik.

Mujurlah kedua-dua tokoh politik ini sangat profesional dan matang, serta tidak terkesan dengan cubaan untuk melaga-lagakan malah terus berkhidmat dengan cemerlang.

AMK Selangor meyakini kecemerlangan pimpinan Kerajaan Negeri Selangor , terus kukuh samada di peringkat parti ataupun negeri dan percaya bahawa kebajikan rakyat Selangor yang lebih terbela serta ini akan mendorong rakyat untuk terus mengekalkan pentadbiran Pakatan Rakyat, seterusnya membantu perjuangan untuk menumbangkan rejim dan mentadbir Putrajaya.


AZMIZAM ZAMAN HURI
Ketua AMK Selangor
Naib Ketua AMK Malaysia


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone