SharpShooter Followers

Thursday, December 24, 2009

Enjin Pesawat F-5E hilang dipercayai berada di Argentina


Pelik tapi benar....tentu 1 Malaysia nak tahu bagaimana enjin pesawat F-5E yang hilang kini dipercayai berada di Argentina? Ketua Polis Tilam 1 Malaysia, Musa Hassan berkata beliau akan menyiasat perkara ini dengan serius dan akan melaporkan hasil siasatan dengan segera.

Satu persoalan yang bermain di kepala kita rakyat 1 Malaysia kini ialah kenapa perkara yang telah berlaku pada tahun 2007 ini hanyalah baru diketahui sehari dua apatah lagi menjelang sambutan tahun baru 2010 kira-kira 9 hari lagi? Apakah rahsia yang cuba ditutup daripada diketahui oleh awam kini sudah tidak mampu untuk ditutup lagi?

Adakah ini bermakna ianya adalah bangkai gajah yang sudah tidak boleh ditutup lagi?


Apakah selama dua tahun lebih ini sejak ianya berlaku pada tahun 2007 langsung tidak diambil peduli untuk mencari atau menjalankan siasatan atau berusaha menjejaki siapa dalangnya serta kepada siapa ianya dijual dan ke manakah hasil jualan tersebut telah pergi?

Saya berfikiran positif dan memandang perkara ini sebagai suatu ‘kecuaian’ yang amat besar kerana ianya boleh berlaku didepan mata kita dalam keadaan ‘sedar’ dan secara tidak langsung menunjukkan kepada negara luar kehebatan slogan “Malaysia Boleh!” itu benar-benar te
lah menjiwai rakyat Malaysia kini sejak slogan tersebut diperkenalkan dan dipopularkan pada awal 90an dahulu.

1 Malaysia tahu pada tahun 2007, Najib adalah Menteri Pertahanan? Adakah Najib terlibat atau dia pura-pura tidak tahu seperti mana kes Altantuya?

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *

Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Amizudin Ahmat

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/