SharpShooter Followers

Thursday, April 19, 2012

TKM 1 Pulau Pinang bertemu Mahasiswa Mahasiswi...


Kesempatan lawatan kerja ke Sabah dan Sarawak baru-baru ini digunakan sepenuhnya oleh Y.B. Dato' Mansor Hj Othman untuk bertemu dan beramah mesra dengan siswa-siswi dari negeri Pulau Pinang yang sedang menuntut di IPTA kedua-dua negeri tersebut.



Dato' Mansor yang juga merupakan Pengerusi Majlis Perundingan Mahasiswa Pulau Pinang (MPMPP) melapangkan masa untuk makan malam bersama kira-kira 300 orang siswa-siswi Pulau Pinang di Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS). Disamping jamuan makan malam, program tersebut juga diserikan dengan majlis penganugerahan sijil kecemerlangan akademik oleh MPMPP kepada mahasiswa anak Pulau Pinang yang cemerlang dalam bidang pengajian mereka.





Dalam ucapannya Dato' Mansor mengucapkan setinggi-tinggi terima kasih terhadap pihak pentadbiran UNIMAS kerana kerjasama yang diberikan dalam menjayakan majlis makan malam tersebut. Kehadiran wakil pentadbiran dan juga pensyarah Universiti di majlis yang dijayakan di salah sebuah hotel di bandaraya Kuching itu dilihat sebagai petanda positif kerjasama erat antara MPMPP dan UNIMAS demi kebajikan para pelajar.



Dato' Mansor juga menasihati mahasiswa yang hadir supaya tidak mensia-siakan masa berharga di Universiti dengan menimba sebanyak mungkin ilmu pengetahuan sebagai bekalan untuk menjadi modal insan yang berjaya untuk kembali berkhidmat kepada negeri Pulau Pinang pada suatu masa nanti. Menurut beliau lagi, mahasiswa merupakan aset kepada Kerajaan Negeri sebagai tenaga kerja dan kepimpinan negeri pada masa hadapan, oleh itu MPMPP merupakan medium perantara untuk menjamin kebajikan mahasiswa yang sedang menuntut samaada di dalam mahupun di luar negeri.






Sementara itu pada hari sebelumnya di Kota Kinabalu Sabah, Dato' Mansor melapangkan masa untuk makan tengahari bersama kira-kira 30 orang mahasiswa Pulau Pinang yang sedang menuntut di Universiti Malaysia Sabah (UMS).



Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat(Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/