SharpShooter Followers

Sunday, May 26, 2013

Jom buat laporan polis tentang dakwat SPR "TIDAK KEKAL"

Sharpshooter menyeru kepada semua pengundi yang tertipu dengan SPR tentang dakwat kekal supaya segera membuat laporan polis..contoh laporan polis seperti di bawah

Saya ____________________________, kad pengenalan bernombor _____________________________ ingin membuat laporan polis berkenaan insiden yang berlaku di pusat pengundian semasa saya keluar mengundi.
Pada 05/05/2013, jam lebih kurang pukul _________, saya telah keluar mengundi di ____________________.

Setelah pegawai SPR menyemak dah mengesahkan identiti saya, mereka telah menyapu dakwat kekal pada jari telunjuk kiri saya. Setelah habis mengundi, saya pergi ke bilik air untuk membasuh tangan.

Saya difahamkan bahawa dakwat kekal itu sepatutnya tidak luntur untuk jangka masa 5 hari.

Walau bagaimanapun, saya terkejut apabila mendapati dakwat yang didakwa kekal luntur sepenuhnya. Saya percaya dengan pengunaan dakwat yang boleh luntur ini, akan mengakibatkan pihak-pihak yang tidak bertangungjawab akan mengambil kesempatan ini untuk melakukan penipuan dalam proses undian.

Saya juga percaya bahawa kejadian ini melanggar peraturan-peraturan dan peruntukan-peruntukan undang-undang pilihanraya.

Perkara ini adalah amat serius dan harus disiasat dengan serta merta. Sekian laporan saya.

Selepas membuat laporan polis sila serahkan salinan kepada mana-mana pejabat Parti Pakatan Rakyat yang berhampiran samada Parti Keadilan Rakyat, PAS atau DAP...sasaran kita 100,000 laporan polis..lawan tetap lawan


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone