SharpShooter Followers

Thursday, December 30, 2010

Mahfuz letak jawatan kerana prinsip.

Naib presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar telah meletakkan jawatannya sebagai pengerusi syarikat kaitan kerajaan negeri (GLC), Kedah Sato Sdn Bhd, berkuatkuasa serta merta.

Sumber-sumber yang rapat dengan ahli parlimen Pokok Sena itu mengesahkan surat peletakan jawatan beliau telahpun dihantar kepada pihak pengurusan syarikat tersebut.

Sumber-sumber itu bagaimanapun enggan menjelas sebab Mahfuz (kiri) meletak jawatan, tetapi sejak semalam lagi, tersebar berita di internet bahawa ia berkaitan dengan pemberian tender oleh syarikat itu yang didakwa tidak mengikut peraturan.

Katanya surat peletakan jawatan telah diserahkan kepada pihak pengurusan Kedah Sato minggu lalu yang merupakan anak syarikat Bina Darulaman Berhad (BDB).

"Tak perlu saya dedahkan sebabnya, elok pihak media bertanya sendiri kepada Kedah Sato," katanya ketika dihubungi di sini.

Beliau berkata memandangkan berita itu sudah tersebar sama ada melalui internet ataupun dari mulut ke mulut, beliau mengambil sikap terbuka dengan tidak menafikannya kerana tidak mahu berbohong kepada umum.

"Memang betul apa yang anda dengar. Saya tidak nafikan...," katanya.

Ditanya beliau telah memaklumkan kepada Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak, Anggota Parlimen Pokok Sena itu berkata:

"Mereka sedia maklum kenapa saya bertindak begitu kerana saya telah jelaskan dalam surat peletakan jawatan saya. Mereka ada jawapannya," katanya.

Desas desus tentang peletakan jawatan Mahfuz sebagai Pengerusi Kedah Sato tersebar sejak akhir-akhir ini dikatakan berpunca daripada Mahfuz yang tidak bersetuju dengan penganugerahan projek kepada pihak yang tidak mengambil bahagian dalam tender dan tidak mengikut peraturan.

Sharpshooter - Syabas dan tahniah kepada Mahfuz jika benar perkara di atas berlaku. Inilah pemimpin yang rakyat mahukan, yang beramanah bila berkuasa dan tidak mahu sembunyikan semua kesalahan dibawah permaidani.

Rakyat mahu melihat pemimpin tegas menjaga amanah rakyat bukannya bila berkuasa seperti umno yang kebiasaannya menyapu skandal pemimpin umno dan b-end dibawah karpet.

Malangnya Keadilan juga turut membuat perkara yang sama seperti umno. Kes Fairus mantan TKM 1 P.Pinang sebagai contoh, siapa percaya Fairus letak jawatan kerana nak sambung belajar? Sudah menjadi TKM 1, tiba-tiba nak sambung belajar? Rakyat tidak sebodoh itu, "kita boleh berbohong pada semua orang pada satu masa tetapi kita tidak boleh berbohong pada setiap masa pada semua orang." Insaflah wahai pemimpin Keadilan jika mahu rakyat hormat dan beri kepercayaan kepada Parti keadilan Rakyat pada PRU 13.

Sudah pasti selepas ini SPRM cepat dan pantas bertindak.


* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/