SharpShooter Followers

Friday, March 23, 2012

Biro Mahasiswa sifatkan PM 'pondan'

Biro Mahasiswa Angkatan Muda Keadilan (AMK) Malaysia memandang serius tindakan pentadbiran universiti menangguhkan Pilihan Raya Kampus yang sepatutnya diadakan seawal bulan April ini.

Tindakan menangguhkan Pilihan Raya Kampus ini dilihat sebagai tindakan terdesak pentadbiran Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun  Razak melalui Kemeterian Pengajian Tinggi mengekang gelombang kebangkitan mahasiswa yang menjadi fenomena mutakahirin ini.

Biro Mahasiswa AMK juga percaya tindakan penangguhan Pilihan Raya Kampus ini ada kaitannya dengan PRU 13 yang dijangka diadakan seawal Mei tahun ini dan jika Pilihan Raya Kampus diadakan sekarang dijangka  hampir kesemua kebinet Majlis Pimpinan Pelajar IPTA bakal dimenangi oleh calon-calon Pro Mahasiswa yang sering dilabel sebagai Pro Pakatan Rakyat.Pentadbiran Dato' Seri Najib Tun Razak dilihat cuba mengelak gelombang kebangkitan di kampus merebak dalam PRU 13 nanti.

Biro Mahasiswa juga menggesa pihak pentadbiran Universiti tidak terikut-ikut gaya politik 'pondan' Perdana Menteri sebaliknya mengekalkan kredibaliti universiti sebagai pusat ilmu dengan mengamalkan pendekatan politik 'gentelman' dengan memberi ruang kepada mahasiswa menyuarakan hak mereka.

Muhamad Affandi Abd Malik
Timbalan Pengarah Biro Mahasiswa
Angkatan Muda Keadilan Malaysia.



Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/