SharpShooter Followers


Friday, July 22, 2011

polis apco lakon semula demo BERSIH...mengapa tak lakon semula siapa sorok baju BERSIH, parang dan bom belakang tokong cina?

Jawatankuasa Khas yang ditubuhkan Polis Diraja Malaysia Lapang Sasar Bukit Jugra berhampiran Pusat Latihan Penguat kuasa Selangor (Pulapes), Banting, di sini, mengadakan satu perhimpunan olok-olok, semalam.

Menurut sumber,perhimpunan itu dilakukan untuk menilai dan menguji sejauh mana kesan penggunaan gas pemedih mata dan meriam air bagi mengawal perhimpunan haram.

Kira-kira 200 anggota Unit Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) terlibat dan mereka menggunakan sebuah jentera penyembur air.

Demonstrasi semburan itu dimulakan kira-kira jam 10 pagi dan berakhir dua jam kemudian.

Tinjauan di kawasan terbabit mendapati, kira-kira 20 anggota forensik turut kelihatan di lapang sasar berkenaan.

Difahamkan, beberapa orang pemantau terdiri daripada doktor, peguam dan ahli kimia turut berada di situ.

Petugas media dilarang masuk di kawasan lapang sasar tersebut dan hanya berada kira-kira 100 meter dari lokasi, bagaimanapun kesan gas pemedih mata masih dirasai apabila mata mula berair.

Semalam, akhbar melaporkan, sumber berkata, perhimpunan olok-olok membabitkan sebahagian besar anggota dan pegawai polis serta FRU yang bertugas ketika hari kejadian, diadakan bagi mendapat gambaran sebenar kesan gas pemedih mata dan meriam air terhadap orang awam.

Katanya, perhimpunan olok-olok dan prosedur ketika perhimpunan haram itu perlu dikaji kerana banyak dakwaan mengatakan polis bertindak ganas, zalim dan mengakibatkan kecederaan fizikal terhadap peserta.

Sharpshooter - Selepas ini bolehlah Yusoff Haslam ambil semua polis apco tu sebagai pelakon Gerak Khas...kah kah kah..

Tak payah lakon semula...polis apco suruh jer rakyat buat demo BERSIH 3.0 selepas tu polis apco boleh jemput penerbit, pengarah, videografer, wartawan dan bolehlah polis apco berlakon tunjuk betapa lemah lembutnya polis apco seperti pondam siam auwww tangani perhimpunan BERSIH ...dah tentu akan jadi lebih macam pondan siam auuuwwww....macam ketua depa juga lah...kah kah kah...

Mengapa polis apco tidak mahu lakon semula bagaimana baju BERSIH dan parang pasar malam dijumpai di balakang tokong cina di batu 14, Jalan Gombak?

Yang menariknya ulu parang pun warna merah....itu warna DAP, warna hijau..itu warna PAS, warna biru muda..itu warna Keadilan..ini suratan atau kebetulan atau kepalsuan? kah kah kah

Rakyat nak tahu juga siapa pengarahnya, siapa pelakonnya, dan siapa penerbitnya....rakyat nak tahu siapa pelakon terbaik yang rampas baju BERSIH dan sorokkan dibelakang tokong....rakyat nak tahu siapa pelakon terbaik beli parang dan sorok belakang tokong cina? rakyat nak tahu siapa pelakon terbaik buat bom...bom C4 tak adakah ...kah kah kah


* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/