SharpShooter Followers

Thursday, April 26, 2012

DBKL rampas baju BERSIH 3.0

Syabas dan terimakasih kepada DBKL dan puak2 yang mengugut BERSIH 3.0 kerana tindakan anda telah kembali memanaskan BERSIH 3.0 yang agak 'sejuk' sebelum ini.

Rakyat memang tertunggu-tunggu tindakan seumpama itu atau buat laporan polis diseluruh Negara oleh 'perkasam' ke 'tibai' ke 'cibai' ke yang mendesak polis menghalang dan merampas baju BERSIH 3.0 seperti mana mereka ugut dan tangkap ketika BERSIH 2.0 tahun lalu.

Mereka tak tahu rakyat sekarang ini, lagi ugut lagi lawan, lagi tangkap lagi lawan, lawan tetap lawan.

Keadilan Daily melaporkan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) terus melakukan gangguan apabila merampas baju Bersih 3.0 yang dijual di Dataran Merdeka, awal pagi ini.

Tindakan bersifat provokasi itu dilakukan sekumpulan penguat kuasa DBKL kira-kira jam 1.45 pagi ini.

"DBKL mula lakukan provokasi. Rampas baju Bersih 3.0 yg dijual di Dataran Merdeka.

"Gunakan undang-undang sesuka hati. Rampas hak rakyat sesuka hati. Dataran Merdeka jadi Dataran Penjajah!" tulis twitter rasmi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), awal pagi ini.

"Apa lagi yang mereka mahu sebenarnya?" tulis Presiden SMM, Mohd Safwan Anang pula.

Sebelum ini, KEADILAN percaya ada arahan dari pemimpin Umno BN supaya DBKL bertindak keras bagi menggagalkan perhimpunan Duduk Bantah Bersih 3.0 di Dataran Merdeka Sabtu ini.

Naib Presiden KEADILAN, Fuziah Salleh berkata, kerajaan cuba lepas tangan dalam isu Bersih 3.0 dan memindahkan beban itu kepada DBKL yang menerima tekanan supaya menggagalkan acara Duduk Bantah tu.

"Kita tahu tindakan DBKL dan polis di bawah arahan kerajaan BN," katanya kepada Keadilan Daily ketika diminta mengulas gelagat keras DBKL kebelakangan ini.

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone