SharpShooter Followers

Wednesday, November 03, 2010

b-end rasuah saat akhir di Batu Sapi



Usaha terdesak terakhir b-end di Batu Sapi bagai sapi terputus tali. Untuk menang, b-end sanggup menyogok 30 ribu keping zink kepada pengundi Batu Sapi. Semua penduduk di Batu Sapi akan mendapat zink tersebut sekiranya mereka mempunyai slip pengundian sahaja.

Ini tidak rasuah sebab b-end yang buat tetapi jika Pakatan Rakyat buat pasti ini di namakan rasuah politik. Seperti mana yang kita sedia maklum, 500 juta duit kapal selam itu komisyen bukan rasuah tetapi jika beri kepada polis RM50, itu rasuah namanya.

1 Malaysia tetapi tidak sama undang-undangnya, untuk orang atasan lain, untuk rakyat marhaen lain pula undang-undangnya.



Manakala warga emas di Batu Sapi pula dijanjikan akan mendapat RM100 seorang. Maka berduyun-duyunlah warga emas beratur untuk dapat duit raya RM100. Ini juga tidak rasuah sebab b-end yang bagi tetapi jika Pakatan Rakyat beri, ini di namakan rasuah politik.

Kesian warga emas, ada yang pengsan sebab beratur terlalu lama tetapi malang, akhirnya duit pula tidak ada, penyamun tarbus sudah samun di tengah jalan agaknya.


* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/