SharpShooter Followers

Thursday, August 11, 2011

BERSIH 2.0 - Blogger-blogger pro umporno akan disaman

KUALA LUMPUR 11 OGOS : Lelaki yang didakwa berlakon sebagai Allahyarham Baharuddin Ahmad yang meninggal dunia dalam perhimpunan Bersih 2.0 di ibu negara pada 9 Julai lalu, Shuhardi Md. Isa bercadang menyaman beberapa penulis blog yang memfitnahnya.

Bagaimanapun, beliau enggan mendedahkan nama mereka buat masa ini.

Menurut Shuhardi, cadangan untuk menyaman beberapa penulis blog itu dibuat kerana beliau tidak berpuas hati dengan tindakan beberapa penulis blog yang didakwa menyunting videonya ketika sakit dengan cara yang tidak betul.

"Mereka terbalikkan (babak) yang awal kepada mula, yang mula kepada awal... Ia gambarkan saya seolah-oleh mati hidup semula (berlakon)," katanya dipetik Malaysiakini.

Sebelum ini, Shuhardi salah seorang peserta himpunan Bersih 2.0 didakwa dimanipulasi sesetengah pihak bahawa beliau adalah allahyarham Baharudin yang dilaporkan meninggal dunia akibat komplikasi jantung.

Polis dilaporkan menyiasat perkara itu bawah seksyen 505(b) Kanun Keseksaan iaitu kesalahan melibatkan kenyataan mendatangkan khianat awam; dan Seksyen 233 Akta Multimedia bagi kesalahan melibatkan penggunaan tidak wajar kemudahan rangkaian atau perkhidmatan rangkaian.

Pada 2 Ogos lalu polis telah merakamkan kenyataanya Shuhardi dalam sesi kira-kira 3 jam di rumahnya di Bandar Baru Salak Tinggi.

Jelasnya lagi, peguamnya masih mengumpulkan beberapa bukti berkaitan sebelum dijangka memfailkan saman mereka minggu depan.

"Kita masih tunggu masa yang sesuai (untuk tujuan itu)," katanya yang juga setiausaha agung Persatuan Usahawan, Konsultan dan Pengarah Islam Malaysia (Uruskop).

Tambahnya, saman itu akan dihadapkan kepada tiga atau empat orang penulis blog "yang berniat jahat" dan "prokerajaan".
Link
Namun, jenis dan nilai tuntutan masih dibincangkan dengan pihak peguam.

Sharpshooter - Mungkin video inikah yang dimaksudkan Shuhardi?....sama-sama kita tunggu dan lihat...Cuba kita tonton video tvtmatra bertajuk - BERSIH 2.0 - ANUGERAH PELAKON TERBAIK!! - http://1peluru.blogspot.com - suhardi mohd 2 kali mati... dasatttt!!! citernya anda boleh baca di sini



Video di bawah ini pula yang telah "diuploadkan" oleh Iltizam TV - BERSIH 2.0: Kematian Palsu Perbuatan Terkutuk & Angkara Siapa?



Hanya yang KOTOR, PENGOTOR dan MENGOTORKAN yang tidak mahu BERSIH...ini hanya sebahagian video yang memfitnah Shuhardi..

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/