SharpShooter Followers

Tuesday, August 16, 2011

pak menteri sebenarnya malu pendemo upahan....

Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar berkata, dakwaan Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim bahawa peserta BERSIH 2.0 diupah RM50 adalah kenyataan yang "sangat dangkal"

NONESambil menafikan PAS turut mengupah anggotanya, Mahfuz menyifatkan kenyataan Rais itu sebagai cuba "menyamakan semua orang macam Umno". "Umno nak meramaikan perhimpunan mereka, nak meramaikan perhimpunan yang dihadiri pimpinan mereka, mesti diberi duit, dibelanja dengan wang cukup besar, sediakan pengangkutan, kemudian diberi duit, beri makan dan sebagainya.

Jadi dia (Rais) menyamakan (dengan kita). Dia tidak boleh berfikir di luar kotak (pemikiran) Umno. Rais ini berpemikiran dalam kotak Umno. Dia tak keluar daripada kotak Umno," katanya.

Semalam, Rais dilapor mendakwa ada peserta diupah RM50 seorang untuk memakai baju kuning dan menyertai perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai lalu. Beliau berkata selain itu, mereka juga diberi makan dan perkara tersebut didedahkan dalam satu laporan yang dikeluarkan kementerian berkenaan.

"Ini jelas membuktikan upah politik itu berlaku dalam tindakan dan tindak-tanduk pemakai baju kuning atau pemimpin-pemimpin mereka," katanya.

Menurut Rais lagi, bukan semua peserta perhimpunan itu mempunyai matlamat yang jelas, kecuali sebahagian dengan matlamat politik sendiri.

Sharpshooter - Kita janganlah marah pak menteri nieeeeee....dia sebenarnya bukan tuju kepada pendemo BERSIH tetapi sebenarnya kepada pendemo KOTOR yang upah mat bangla dan awek indon semasa demo di komtar.

Jangan salah faham maksud yang tersirat pak menteri anak yatim tuuuu...dia maluuuu dgn menantu pak lah upah mat bangla dan senatak sesumpah upah awek indon demo di komtar..dia maluuuuuu sebab dah la upah mat bangla dan awek indon yang terang-terang hina kalimah Allah bila pakai terbalik ....tak ramai pulak tuuuu...tu yang dia maluuuuu....