SharpShooter Followers

Wednesday, May 09, 2012

Rahim Noor wajib mohon maaf segera terhadap @nikabdulaziz - @AzminAli

Kenyataan Dangkal Mantan Ketua Polis Negara, Tan Sri Rahim Noor

YAB Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat merupakan seorang ulama, tokoh politik dan ilmuan Islam berwibawa yang dihormati dan disegani setiap lapisan masyarakat. Orang Islam mahupun orang bukan Islam menyanjungi pekerti Tuan Guru dan menghormati kegigihan beliau mentadbir Negeri Kelantan selaku Menteri Besar demi kemaslahatan rakyat negeri tersebut. 

Sebagai Mursyidul Am Parti Islam SeMalaysia (PAS), Tuan Guru merupakan teladan kepada ahli PAS serta menjadi antara rujukan utama kepada Muslim seluruh negara. Tuan Guru Nik Abdul Aziz menampilkan kepimpinan bertunjangkan pesan agama Islam dan menzahirkannya sebagai suatu bentuk dakwah bil hikmah.

Namun kita dikejutkan dengan tohmahan biadap dan melampau mantan Ketua Polis Negara, Tan Sri Rahim Noor yang menggelar Tuan Guru Nik Abdul Aziz sebagai "bapa kafir". Mantan Ketua Polis Negara inilah yang terbukti memukul dan membelasah Dato' Seri Anwar Ibrahim tatkala ditahan pada tahun 1998 dan tidak cukup dengan itu memfitnah saya dan keluarga.

Tan Sri Rahim Noor sebenarnya tidak layak mempersoal keimanan dan keyakinan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat. Kedangkalan kenyataan mantan Ketua Polis Negara itu jelas terserlah malah dicemuh rakyat.

Oleh kerana itu saya menggesa agar Tan Sri Rahim Noor segera memohon maaf kepada YAB Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat di atas tohmahan biadap yang dilemparkan.


Mohamed Azmin Bin Ali


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone