SharpShooter Followers

Wednesday, May 23, 2012

video debat @rafiziramli vs @khairykj isu PTPTN dan video sidang media selepas debat

Syabas dan tahniah kepada kedua-dua pimpinan anak muda kerana berani berdebat secara live secara baik tanpa emosi yang terlampau. Begitu juga dengan penonton dan penyokong kedua-kedua pihak yang juga masih boleh mengawal emosi masing-masing.

Inilah budaya politik yang didambakan oleh generasi muda di Malaysia, wacana politik ilmiah dan perdebatan secara terbuka dan sihat bagi membuka minda rakyat dan bukannya hanya mendengar sebelah pihak.

Inilah budaya politik yang kita mahukan bukannya budaya senaman tungging punggung. Demo bawa kepala lembu berdarah dan demo isu perkauman dan agama yang terlampau ini wajib ditolak.

Tentunya persoalan besar yang bermain difikiran rakyat adalah mengapa persoalan ke mana dibelanjakan wang Petronas RM237 Billion tidak mampu dijawab oleh Khairy semasa Pak Lah menjadi PM.

Yang paling menarik adalah kesimpulan yang dibuat oleh moderator debat itu, Dr Maszlee Malik yang mendesak debat diadakan pula antara Datuk Seri Najib dan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dr Maszlee membuat kesimpulan itu di akhir debat dengan mendesak agar debat itu pula diadakan selepas debat semalam berjalan dengan baik dan penuh kematangan.

Anwar sejak sekian lama mengajak Najib berdebat namun pelbagai alasan diberikan oleh pimpinan BN dan Najib sendiri. ADAKAH NAJIB BERANI SAHUT DEBAT TERSEBUT? SAMA-SAMA KITA TUNGGU...

Kepada yang tidak sempat menonton semalam...selamat menonton..








SIDANG MEDIA SELEPAS DEBAT




Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Din Sharpshooter
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/