SharpShooter Followers

Thursday, August 12, 2010

Ghani mahu saman Guan Eng

PULAU PINANG 11 Ogos - Ketua Menteri, Lim Guan Eng hari ini dicabar supaya membuat laporan polis berhubung pelbagai tuduhan yang dilemparkannya terhadap Dewan Perniagaan Komtar (KMA) dan meletak jawatan sekiranya tuduhan tersebut ternyata tidak benar.

Naib Pengerusi KMA, Mohamed Ghani Abd. Jiman yang kecewa dengan pelbagai tuduhan oleh kerajaan negeri terhadap dirinya dan KMA berkata, pihaknya juga memutuskan untuk menyaman malu kerajaan negeri kerana memburuk-burukkan namanya dan pertubuhan itu.

"Kalau saya salah, saya rela ditangkap dan melepaskan jawatan dalam KMA tetapi kalau tuduhan Guan Eng pula tidak benar, saya mahu dia letak jawatan sebagai Ketua Menteri," tegasnya kepada pemberita di sini hari ini.

Kata Mohamed Ghani, beliau sedang berbincang dengan peguamnya untuk mengenal pasti pihak-pihak yang bertanggungjawab mencemar nama baik KMA dan dirinya bagi tindakan mahkamah selanjutnya.

Menurutnya, beliau sangat kecewa dengan pelbagai tuduhan tidak berasas oleh kerajaan negeri terhadap KMA seperti pecah amanah, gagal membayar sewa dan tidak mematuhi peraturan terhadap penganjur Bazar Ramadan di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) tersebut.

Katanya, sehubungan itu, beliau telah membuat laporan polis berhubung tuduhan-tuduhan yang dilemparkan terhadapnya, semalam.

Pada masa yang sama, beliau turut mencabar Ketua Menteri tersebut untuk membuat laporan polis bagai membolehkan siasatan ke atas semua tuduhan itu dilakukan untuk melihat sama ada ia benar atau tidak.

"Saya merasa kesal kerana fakta sebenar telah diputarbelitkan oleh pemimpin-pemimpin kerajaan negeri dan Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC).

"Gambaran yang diberikan kepada rakyat seolah-olah para peniaga tidak dibenarkan beroperasi kerana KMA tidak membayar sewa tapak gerai.

"Ini adalah pembohongan besar dan sangat jijik yang dilakukan oleh kerajaan negeri dan agensinya, PDC," katanya.

Mingguan Malaysia baru-baru ini melaporkan, PDC menghalang para peniaga Melayu daripada berniaga di Bazar Ramadan yang diwujudkan di tingkat tiga kompleks tersebut setiap kali bulan puasa.

Kesemua 27 peniaga terbabit hanya dimaklumkan pada 9 Ogos lalu mengenai keputusan PDC itu sedangkan persiapan telah dibuat untuk mereka memulakan perniagaan keesokan harinya.

Berita TV Selangor tentang pendirian AMK P.Pinang


Sharpshooter :- Tak habis lagi rupanya mamu Ghani...kita dah tolak ansur..
kita dah benarkan berniaga..semua peniaga puas hati dan berterimakasih pada AMK P.Pinang..sewa pun boleh bayar dua kali guna PD Cheque...Cuma yang pasti KMA memang tak boleh buat untung saja...
.
Guan Eng sekali lagi jemput AMK P.Pinang ke pejabatnya tingkat 28 KOMTAR hari ini jam 11...berita lanjut akan menyusul...


* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/