SharpShooter Followers

Thursday, July 19, 2012

Anwar tolak homoseksual

Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim tetap dengan pendirian bahawa beliau tidak menyokong homoseksual dan ia sama sekali bercanggah dengan laporan Utusan Malaysia yang memutar belit kenyataannya.

"Defendan cuba memaksa saya dari pagi tadi untuk mengaku saya halalkan homoseksual, padahal saya menentang perbuatan itu," kata Anwar.

"Terang-terangan saya katakan, saya setuju dan sokong institusi perkahwinan antara lelaki dan perempuan, bukan sebaliknya," jelas beliau lagi.

Menurut Ketua Pembangkang itu, beliau juga akan membawa bukti dokumen menunjukkan Utusan adalah media tunggangan Umno dalam perbicaraan seterusnya.

"Keputusan untuk pecat atau lantik Ketua Editor Utusan adalah atas arahan Presiden Umno (Datuk Seri Najib Razak), semua orang tahu itu, kecuali peguam pembela," katanya sinis kepada Peguambela, Datuk Firuz Hussin.

"Saya tak ada bukti itu sekarang, tapi dalam sidang (perbicaraan) seterusnya, saya akan bawa bukti bahawa Utusan memang bertindak atas arahan Umno dan ia berlaku sejak lama dahulu," tegasnya ketika memberi keterangan.

Prosiding perbicaraan ditangguhkan Hakim, Datuk V T Singham ke 13 Ogos depan.

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone