SharpShooter Followers

Monday, July 09, 2012

Amah mati tergantung kecewa dengan pak menteri?

Sedih melihat sebahagian nasib amah-amah....ada yang amat kecewa dengan majikan, ada yang didera dengan majikan, ada yang dipukul, ada yang dirogol, ada yang diliwat, ada yang tidak dibayar gaji, ada yang dipaksa makan babi dan sebagainya seperti berita di sini dan di sini.

Persoalannya siapa yang akan membela nasib amah? Mereka juga manusia, mereka juga ada hati dan perasaan, mereka juga perlu diberi keadilan tetapi dalam masa yang sama kita juga tidak menafikan ada juga majikan baik tetapi amah pula yang terlampau.

Bernama - Seorang pembantu rumah warga India ditemui mati dalam keadaan tergantung di kipas siling rumah majikannya di Lengkok Pemancar Gelugor di sini, malam tadi.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Gan Kong Meng berkata dalam kejadian pukul 11 malam itu, majikan wanita terbabit berada di Kuala Lumpur.

"Difahamkan dokumen pengenalan diri mangsa berusia 40-an itu berada pada majikannya dan siasatan awal mendapati tiada unsur jenayah," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Gan berkata ia adalah kes kedua seumpama itu melibatkan pembantu rumah warga India di daerah ini.

Katanya polis mengklasifikasikan kes itu sebagai kematian mengejut, dan mayat wanita terbabit dihantar ke Jabatan Forensik Hospital Pulau Pinang untuk bedah siasat. - BERNAMA




Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Din Sharpshooter
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/