SharpShooter Followers

Wednesday, May 04, 2011

umno parti curi-curi



Video penjelasan tentang isu duit warga emas tahun lalu yang umno dakwa wang judi.

Kerajaan Pulau Pinang tidak akan menerima wang RM23,700, hasil kutipan daripada warga emas yang enggan menerima wang ihsan itu yang didakwa diperoleh daripada hasil judi.

NONEKetua Menteri Lim Guan Eng (kiri) berkata kerajaan negeri enggan menerima wang yang dikreditkan oleh Umno ke akaun bendahari kerajaan negeri kerana ia dipulangkan dengan cara tidak betul selain meragui sumber wang tersebut.

"Saya sudah meminta Pegawai Kewangan Negeri (Mohd Mokhtar Jait) untuk menyediakan satu cek berjumlah RM23,700 untuk dikembalikan kepada Umno secepat mungkin," katanya pada sidang akhbar di George Town, hari ini.

Warga emas berkenaan memulangkan wang RM100 yang diterima masing-masing daripada kerajaan negeri berikutan terdapat dakwaan yang menyatakan kerajaan negeri menggunakan sumbangan sebuah syarikat perjudian sebagai wang ihsan kepada warga emas negeri ini.

Sharpshooter - Hairan juga bagaimana umno boleh beritahu wang tersebut telah dipulangkan, semasa mesyuarat pada 18 April bersama YB Phee tentang warga emas di KOMTAR, sharpshooter bertanya adakah wang warga emas yang telah dikutip oleh umno tahun lalu telah dipulangkan kepada kerajaan negeri? YB Phee jawab tidak ada kerana sewaktu mereka mahu serahkan wang tersebut, kita minta senarai warga emas tersebut kerana kita mahu memotong nama mereka tetapi umno gagal senaraikan warga emas tersebut hingga hari ini.

Tahun ini yang berdaftar warga emas meningkat hampir 115 ribu orang berbanding tahun lalu hanya sekitar 85 ribu orang.

Mulai dari 23 April 2011 hingga 20 Mei 2011, warga emas yang telah mendapat surat, bolehlah mengambil RM100 di Maybank yang tertera pada surat tersebut. Bagi warga emas yang telah meninggal dunia atau sakit, maka bolehlah waris mendapatkan borang di Pusat Khidmat Adun DAP, Keadilan atau PAS sahaja.


* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/