SharpShooter Followers

Tuesday, March 23, 2010

Mengapa Najib pilih APCO

Sekonyong-konyong APCO menjadi terkenal! Ramai yang ingin tahu, apa itu APCO, benarkah ia agensi Yahudi dan mengapa Najib mengambil agensi Yahudi sebagai penasihatnya?

Pembabitan APCO dalam merancanakan dasar negara bukan perkara baru, ia bermula sejak Setember tahun lepas apabila APCO membuka pejabatnya di Kuala Lumpur. Namun ia menjadi heboh sehari dua ini selepas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dmembuat kenyataan bahawa konsep 1Malaysia yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ditiru daripada konsep 1Israel.

Berikutan kenyataan Anwar itu, hari ini, Datuk Abdul Rahman Dahlan (BN-Kota Belud) membawa usul supaya Anwar dihadapkan ke Jawatankuasa Hak Kebebasan dan Keistimewaan Parlimen.

Jika anda ingin tahu siapa gerangan APCO, agensi milik Zionis yang kini menjadi penasihat Najib itu, di bawah ini disertakan beberapa maklumat mengenainya yang saya kutip dari beberapa sumber:


i) APCO beribu pejabat di Amerika. Alamat penuhnya ialah 700, 12th Street, N.W, Suite 800, Washington DC 20005.

ii) Lembaga Pengarah dan Jawatankuasa Eksekutf APCO kebanyakannya adalah mereka berketurunan Yahudi seperti di bawah:

Lembaga Pengarah

Margery Kraus
Margery Kraus
chair
founder & chief executive officer
APCO Worldwide


Ron  Boschetto
Ron Boschetto
director
Neal  Cohen
Neal M. Cohen
chief executive officer
Americas
director
worldwide operations
David Greenberg
David Greenberg
independent director
Neil Wiesenberg
Neil Wiesenberg
director

Jawatankuasa Eksekutif

Margery Kraus
Margery Kraus
chair
founder & chief executive officer
APCO Worldwide


Neal Cohen
Neal M. Cohen
chief executive officer
Americas
director
worldwide operations
Larry Snoddon
Larry E. Snoddon
vice chairman
APCO Worldwide
chief executive officer
Asia
Brad Staples
Brad Staples
chief executive officer
EMEA
Robert  Schooling
Robert Schooling
managing director
Washington, D.C.
Kirk Stewart
Kirk Stewart
executive vice president
Philip Fraser
Philip Fraser
chief information officer
Mara  Hedgecoth
Mara Hedgecoth
vice president & director
global marketing & communication
assistant secretary
APCO Worldwide
Stacy Reyan
Stacy Reyan
senior vice president
human resources
Judith S.  Sapir
Judith S. Sapir
senior vice president
general counsel
secretary
APCO Worldwide
Denise Teeling
Denise Teeling
chief financial officer


iii) Manakala penasihat utama APCO ialah pakar-pakar yang pernah berkhidmat dengan rejim Zionis termasuk bekas Ketua Agensi Keselamatan Israel, Doron Bergerbest-Eilon; bekas duta Israel ke Jerman, Shimon Shein dan bekas duta Israel ke Amerika Syarikat, Itamar Rabinovich.

iv) Pengarah Urusan APCO di Malaysia ialah Paul Stadlen, yang juga seorang berketurunan Yahudi, yang sebelum ini bertugas di pejabat APCO di London.


Paul Stadlen...muka Yahudi pekat

v) APCO mula membuka pejabat di Malaysia pada 1 September 2009. Antara tugasnya di Malaysia termasuk sokongan komunikasi untuk pelbagai inisiatif pembaharuan yang diambil oleh kerajaan Malaysia, terutamanya dalam bidang pekerjaan, promosi pendidikan dan mengukuhkan penyampaian perkhidmatan kepada orang ramai.

vi) Kontrak APCO dengan Malaysia bernilai RM20 juta antaranya bertujuan untuk memulihkan imej Najib yang sering dikaitkan oleh media-media seluruh dunia dengan pembunuhan Altantuya serta misteri di sebalik pembelian kapal selam Scorpene.

vii) APCO mempunyai beberapa pejabat di Eropah, Asia dan Amerika. Di Asia antara pejabat APCO selain dari Kuala Lumpur ialah Jakarta, Singapura, New Delhi, Bangkok, Beijing, Dubai dan Ho Chi Minh City.

viii) Hanya Malaysia, Indonesia dan UAE merupakan negara penduduk majoriti Islam yang membenarkan APCO membuka pejabat di negaranya.

ix) APCO juga memberi perkhidmatan melindungi beberapa diktator dan penjenayah dunia termasuk diktator Nigeria, Sani Abacha dan presiden seumur hidup Kazakhstan, Nursultan Abishuly Nazarbayev serta jutawan Rusia Mikhail Khodorkovsky, yang dikaitkan dengan kegiatan mafia.

x) Ketua Menteri Gujarat, India Narendra Modi yang menjadi penyebab kepada pembunuhan hampir 1,000 orang Islam di Gujarat pada Februari 2002 juga adalah pelanggan APCO.

~ pendikar gunung kriang


* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *

Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Amizudin Ahmat

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/