SharpShooter Followers

Thursday, March 25, 2010

UMNO roboh rumah Melayu dengan zalim














Orang kampong telah menduduki Kg ini hampir 30 tahun lamanya bagi mengimbangi sosio ekonomi dan tenaga kerja di bandar Johor Bahru.

Mereka merupakan peneroka bandar yang ada sumbangannya ke atas negara walaupun sanggup hidup susah.

Selama 30 tahun itu jugalah mereka dijanjikan itu dan ini demi mendapatkan undi mereka untuk sang pemerintah mengekalkan kuasa.

Sudah tiba masanya, sekarang ini mereka dihalau seperti sampah tanpa tempat yang sempurna,tanpa pampasan walau sesen pun dan tanpa bantuan sewajarnya.

Hinggakan semalam sebahagian besar rumah2 mereka telah dirobohkan, ada di antaranya masih berpenghuni dan ada barang2 yang belum dikeluarkan.

Kalaulah di negeri2 Pakatan Rakyat mungkin setengah tahun isu ni di mainkan di TV3 suku dan yang sepusat dan sepusing dengannya.

Orang kampong bukan tak mahu pindah atau tolak pembangunan, tetapi mereka mahukan sedikit saguhati untuk mereka mulakan hidup baru.

Kalau Kg Buah Pala di Penang boleh dapat RM250,000 dan lot rumah, apa bezanya Kg Denai Pinggiran ini?

Statusnya sama saja. Jika Kampong2 yang juga dirobohkan di tempat yang lain dapat pampasan, kenapa mereka ini tidak dapat pampasan walaupun sedikit?

Jika mereka ini orang kaya, sudah lama mereka membeli rumah yang jauh lebih selesa. Tetapi hakikatnya mereka ini orang2 susah yang terpaksa menumpang kasih belas duduk di kg itu.

Malangnya penguasa2 ini tidak memandang mereka walau sebelah mata. Mereka dilayan dan dihalau lebih teruk daripada pendatang tanpa izin.

Wahai sahabat2 sekelian, pandang dan renungkanlah dari sudut mata hati....lihatlah kezaliman yg sedang berlaku dan akan berlaku lagi di era sang pemerintah kini....

Lokasi:
Kg Denai Pinggiran




Inilah dia gaya YB Osman Sapian ADUN Kempas yang hanya datang untuk menghina orang Kg Denai Pinggiran yang dikatakan sudah dihasut PAS.

Beliau hanya mengherdik orang kampong dengan mengatakan "mintalah tolong dengan PAS".

Dan yang paling menjatuhkan maruah dia sendiri apabila mencabar penduduk kampong yang marah supaya memukulnya jika berani dan berhajat masuk lokap.

Inikah perangai wakil rakyat UMNO?

Jawapannya YA!.... inilah sebahagian perangai wakil rakyat UMNO.


Dari wall FB : Shamsul Bin Bakri

Bukankah UMNO pembela Melayu dan Islam No 1 di Malaysia?

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *

Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Amizudin Ahmat

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/