SharpShooter Followers

Thursday, March 17, 2011

Saman Ekor - jom ambil tahu di P. Pinang

Mangsa saman ekor atau mereka yang mempunyai saman tertunggak jangan melepaskan peluang bersama Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar dan panel peguam Kempen Anti Saman Ekor (Kase) di Markaz Tarbiyah PAS Pulau Pinang, Pongsu Seribu Kepala Batas pada 19 Mac ini, jam 3.00 petang.

Ketua Dewan Pemuda PAS negeri, Ustaz Yusni Mat Piah berkata, ia bukan sahaja untuk mangsa yang teraniaya malahan terbuka kepada sesiapa sahaja yang ingin tahu bagaimana cara yang terbaik untuk mengatasi masalah yang dihadapi.

Jelasnya lagi, langkah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) menyenarai hitamkan pembayaran cukai jalan merupakan langkah ke belakang kerana ia menyusahkan rakyat yang ingin menggunakan kenderaan sendiri.

"Sesiapa yang masih bingung dengan istilah saman ekor oleh JPJ dan polis, sila hadir ke Pongsu Seribu hari Sabtu ini bermula jam 3.00 petang. Anda akan diberikan penjelasan kenapa tidak perlu bayar saman ekor oleh Datuk Mahfuz dan panel peguam Kase," terangnya.

Katanya, selepas mendengar taklimat, semua peserta dikehendaki ke plaza tol Sungai Dua untuk menyebarkan risalah Kase kepada orang ramai agar tidak menjadi mangsa JPJ dan polis yang memeras wang rakyat.

"Jangan lepaskan peluang ini, datanglah beramai-ramai untuk memprotes apa yang mereka lakukan pada rakyat. Bila protes saman ekor, buatlah tekad untuk memprotes Barisan Nasional (BN) dan Umno," ujarnya


* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/