SharpShooter Followers

Tuesday, March 09, 2010

Takut berdebat hingga buat laporan Polis...malunya...


Seluruh rakyat Pulau Pinang jadi saksi !!! BAHAWA:

Jais : Hanya layak jadi Presiden Gabungan Pelajar 'Menikus' Semenanjung !

Rizal : Hanya layak jadi Yang Dipertua Dewan Perniagaan 'Menikus' Malaysia Pulau Pinang !

Norman : Hanya layak jadi Ketua Pergerakan Pemuda 'Menikus' Malaysia !

Sementara itu, Ketua Pemuda Umno P.Pinang Norman Zahalan (berbaju merah terpaksa bersalam dengan aktivis SAMM) cuba menggagalkan debat perdana yang dijangkakan diadakan apabila bertindak membuat laporan polis di Balai Polis Sungai Nibung pukul 11.00 pagi ekoran mempamerkan nama Ketua Pergerakan Pemuda Umno negeri, Norman Zailan bersama dua lagi ahli panel sedangkan beliau tidak mengatakan persetujuan untuk hadir.


Exco Angkatan Muda Keadilan Rakyat Malaysia (AMK), Zulkifli Ibrahim menegaskan, tindakan Umno membuat laporan polis kononnya kain rentang berbaur perkauman dan
sektretariat Pemuda Pakatan Rakyat tidak berdaftar merupakan sikap kebudak-budakan.


Walhal tambahnya, Norman dijemput cara terhormat bersurat dan bersemuka di pejabatnya maka menjadi tanggungjawabnya membalas surat berkenaan bukan mengoyak di hadapan media.

"Bila kita jemput bersurat balaslah surat itu bukan buat laporan kononnya kita mempergunakan namanya dalam debat berkenaan. Sikap itu menggambarkan kecetekan fikiran Norman sendiri," ujarnya.

Kain rentang yang dipamerkan di kebanyakan persimpangan jelasnya, memang tertera tiga gambar iaitu Norman, Jais Karim dan Rizal Faris Mohideen kerana bagi penganjur selagi tidak menerima surat mengatakan tidak dapat hadir selagi itulah beranggapan mereka bersetuju untuk bersama berdebat dengan tajuk ‘Melayu Pulau Pinang: Antara Realiti dan Provokasi’ bertempat di Tapak Ekspo Seberang Jaya.

Bagi pengetahuan Norman, mana ada kenyataan yang mengaitkan perkauman dalam tulisan di kain rentang berkenaan dan mendesak Norman menambahkan ilmu pengetahuan mana ada sekretariat didaftarkan kerana ia hanya badan pengelola sementara dalam penganjuran sesuatu majlis.

"Jelas sekali apa yang dibuat oleh Pemuda Umno Pulau Pinang bagaikan budak-budak sehingga tidak tahu langsung undang-undang pertubuhan. Sebab itu Ketua Pergerakan Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaludin melantik orang yang akalnya sempit untuk memudahkan beliau mengarahkan sesuatu bagi kepentingannya " tegas beliau kesal.


* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *

Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Amizudin Ahmat

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/