SharpShooter Followers

Sunday, January 30, 2011

Semuanya "kita dah lama jangka"

Tindakan Ahli Parlimen Padang Serai, N Gobalakrishnan keluar KEADILAN serta melepaskan semua jawatan dalam parti sudah dijangka.

“Kita dah lama jangka dia akan keluar,” kata Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas memnghadiri majlis Wacana Memperkasa Fikrah Rakyat: Maqasid Syariah dan Masyarakat Majmuk yang berlangsung di Auditorium Dewan Jubli Perak, Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Shah Alam, Selangor.

Apabila ditanya pemberita sama ada Gobala sudah menyerahkan surat peletakan jawatan secara rasmi, Anwar berkata: “Tidak bagi surat lagi. Dia belum lagi jawab surat tunjuk sebab.”

Semalam, Gobala yang juga bekas Naib Presiden KEADILAN mengumum keluar parti dan melepaskan semua jawatannya dalam parti. Sebelum ini, beliau juga sembarangan mengkritik pimpinan parti melalui twitter tanpa mengikut prosedur sewajar.

Tindakan itu dipercayai diambil selepas Gobala dipercayai tidak berpuashati tidak dilantik sebagai Naib Presiden bagi mewakili masyarakat India dalam KEADILAN.

Beliau sebelum ini mempertikaikan pelantikan N Surendran, seorang peguam hak asasi manusia sebagai Naib Presiden KEADILAN yang baru.

Sharpshooter - Semuanya "kita dah lama jangka" ye lah tu...betullah tu....
tak tutup pintu.... ayam patuk padi....
tak kata tu..... nak kata apa lagi....

Hidup dalam perjuangan, datang tidak diundang, pergi tidak dihalang...

Bila timbul masalah, Islam mengajar kita untuk mencari punca masalah, masalahnya apa? salah satu masalahnya sebab pemilihan, segala aduan hingga kini masih belum ada keputusan siasatan.

Kita bukan sahaja mahu melihat keadilan tetapi kita mahu melihat keadilan itu terlaksana...kita bukan sahaja mahu melihat ketelusan tetapi kita mahu melihat ketelusan itu terlaksana...itu jer...bukan susah sangat pun...cuma mahu dengan tak mahu jer...

Tetapi tak mengapalah...semuanya "kita dah lama jangka"...

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/