SharpShooter Followers

Thursday, August 06, 2009

Lembu SPRM

Beberapa bulan yang lepas, Shamsul Iskandar Mohd Akin serta puluhan rakan-rakan AMK telah menghadiah lembu ke pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) cawangan Selangor. Sembolik hadiah tersebut agar SPRM lebih tangkas dan tidak dicucuk hidung apabila menjalankan tugas.

Sejak itu SPRM Selangor tidak senang duduk. Malah saban hari di media prima memaparkan pegawai SPRM Selangor memburu mangsa seterusnya selepas insiden 'majlis qurban lembu' Tan Sri Khalid Ibrahim di Cheras.


Kini ADUN - ADUN Pakatan Rakyat Selangor kini dikejar hingga dilubang cacing. Kematian mesteri Teoh Beng Hock tidak mematahkan semangat SPRM Selangor untuk 'mengoreng' Pakatan Rakyat.

Terbaru Exco Kerajaan Selangor, Rodziah Ismail diserbu atas satu dokumen 17 halaman oleh Pengerusi Gerak, Mohd Nazree Mohd Yunos. Namun para pegawai SPRM terpaksa pulang dengan tangan kosong kerana Rodziah tiada kelapangan masa melayan telatah pegawai SPRM Selangor.

Adakah ini kerana salah Shamsul menghadiahkan lembu atau ada pegawai yang memang menjadi lembu BN-Umno. Jika benar, rasanya perlu setiap ADUN Selangor menghadiahkan lembu kepada SPRM Selangor atas ketaatan segelintir SPRM Selangor dilembukan oleh individu berpengaruh.

Hanya lembu tidak dapat membezakan kemewahan ADUN - ADUN dan bekas ADUN BN-Umno di Selangor. Jika dibandingkan kemewahan diantara ADUN Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat , saya rasa kemewahan Ezam Mohd Noor pun terlalu kecil atau hanya 'seciput' dari puluhan juta ringgit kemewahan milik para ADUN BN.

Mungkin juga SPRM Selangor dan semuanya perlu mengubah logonya dengan meletakkan gambar kecil lembu sebagai logo baru meraka. Saya berharap agar SPRM Selangor dan seluruhnya buka mata dengan akal yang waras. Usah menjatuhkan harga diri demi menjaga periuk nasi dan pangkat. Mungkin lembu lebih bermaruah dari SPRM kerana ada harga dipasaran.

Tahukah anda intan-berlian dan emas-mutiara Rosmah Mansur melebihi gaji yang terima oleh suaminya sejak diberi gaji oleh kerajaan melaysia sehingga hari ini. Hanya haiwan dan 'lembu' tidak dapat menilai pekara ini. 1 Malaysia diperbodohkan.


* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *

Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Amizudin Ahmat

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/