SharpShooter Followers

Thursday, August 20, 2009

MCA dan Gerakan guna kongsi gelap di Permatang Pasir ?

Prk Permatang Pasir semakin hari semakin panas dengan berbagai isu. Menurut kawan saya berbangsa Cina memberitahu, MCA dan GERAKAN kali ini turun habis-habisan menggunakan kongsi gelap untuk memastikan B-End menang di Permatang Pasir.

Setiap bilik gerakan B-end yang dibuka, b-end akan membayar RM10 ribu kepada mereka.

Menurutnya lagi masyarakat cina di Permatang Pasir kali ini agak goncang pendirian mereka untuk mengundi PAS tidak seperti prk Permatang Pauh ketika PKR Anwar Ibrahim bertanding dulu.

Isu besar yang dimainkan adalah isu babi di Kedah dan isu arak di Selangor. MCA dan Gerakan menggunakan isu ini sepenuhnya untuk mengatakan PAS terlalu 'extreme' bila memerintah. Isu ini memang berkesan untuk pengundi cina. Kongsi gelap pula digunakan untuk menakutkan pengundi cina.

Rakan PAS dalam Pakatan Rakyat terutamanya DAP dan PKR harus memberi tumpuan kepada pengundi cina. Jangan kita terlalu yakin boleh menang. Penerangan untuk membalas hujah MCA dan Gerakan perlu diperhebatkan.

PAS hanya ada satu kerusi sahaja di P.Pinang, maka pengundi di Permatang Pasir wajib mempertahankan kemenangan PAS di Permatang Pasir.

UMNO tidak bermaya untuk menjawab isu calonnya tentang skandal pecah amanah RM161 ribu. Maklumat baru yang saya terima, mereka cuba mendakwa 'kononnya' Ustaz Salleh Man terlibat dalam pecah amanah berjumlah RM60 ribu di sekolah Pintar. Tetapi umno tidak berani mengadakan sidang media kerana mereka tahu ini fitnah.

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *

Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Amizudin Ahmat

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/