SharpShooter Followers

Friday, August 07, 2009

Umat Islam P.Pinang berdemo desak Jeff Ooi letak jawatan

Dr Daniel Zainal Abidin berkhutbah Jumaat di Masjid Jamek Simpang Enam hari ini. Kebanyakan Khatib membaca khutbah tetapi Dr Daniel berkhutbah tanpa sehelai kertas pun yang dibaca. Khutbahnya begitu lancar dan begitu semangat.

Beliau menyentuh tentang ancaman yang diterima oleh umat Islam di seluruh dunia pada akhir zaman ini termasuk di Malaysia khususnya dan P.Pinang amnya.

Beliau menyelar seorang Ahli Parlimen di P.Pinang yang begitu biadap menghina Islam dan mengatakan sebuah pertubuhan NGO (JIM) adalah pelampau Islam kerana ingin menegakkan Syariat Islam.

Beliau mengingatkan umat Islam tentang suruhan Allah tentang 'Amar Ma'ruf Nahi Mungkar'. Umat Islam hari ini dihina kerana kebanyakan sudah meninggalkan ajaran Islam dan yang lebih parah ada di kalangan umat Islam sendiri yang mengatakan Syariat Islam atau Undang-Undang Islam sudah ketinggalan zaman dan tidak sesuai lagi dilaksanakan zaman sekarang.

Beliau juga menegaskan Allah juga memperingatkan umat Islam, jika terdapat orang bukan Islam yang tidak mengganggu kita, tidak menghalau kita, tidak berperang dengan kita, maka umat Islam pula wajib menunaikan dua tangggungjawab iaitu berbuat baik kepada mereka dan menjaga keselamatan mereka. Begitulah indahnya ajaran Islam.

Beliau juga menegaskan sebenarnya orang bukan Islam hari ini selamat kerana Syariat Islam. Sepatutnya orang bukan Islam berterimakasih kerana Syariat Islamlah yang membuatkan Malaysia ini aman. Kalau tidak kerana adanya Syariat Islam, sudah pasti negara akan huru hara dan pastinya pertumpahan darah akan berlaku.

Tanpa disedari menitis air mata mendengar Dr Daniel berkhutbah begitu semangat dan menerangkan betapa indahnya Islam. Dalam mengamalkan 'Amar Maa'ruf Nahi Mungkar' beliau berpesan kepada umat Islam, kalau kita mahu mengajak orang berbuat baik, caranya juga kena baik, kalau kita mahu mencegah kemungkaran caranya juga mesti kena baik.

Selepas solat Jumaat, Dr Daniel juga mengimamkan solat hajat supaya diredakan ancaman dan hinaan terhadap umat Islam dan semoga Allah membuka hati umat Islam dan bukan Islam untuk memahami ajaran Islam yang sebenarnya dan Islam ini sebenarnya bukannya 'terrorist' (pengganas).

Ustaz Hafiz Nordin mengepalai demo aman mendesak supaya Jeff Ooi menarik balik kenyataan dan meminta maaf secara terbuka kepada umat Islam atau meletak jawatan.


Jeff Ooi difahamkan sekarang berada di Hong Kong. Sekiranya beliau tidak menarik balik atau meminta maaf secara terbuka kepada umat Islam, kita akan sambut beliau secara demo di lapangan terbang bila beliau pulang nanti.

Saya turut menyatakan bantahan terhadap Jeff Ooi yang biadap. Umat Islam tidak pernah menghina agama lain seperti Kristian, Budhha, Hindu dan sebagainya, mengapa Jeff Ooi sanggup menghina Islam?



Hari ini menjadi bukti dan sejarah, umat Islam mahu Jeff Ooi dan rakan-rakan yang sama waktu dengannya tidak lagi menghina Islam tetapi sebaliknya perlu belajar dan memahami Islam dengan sebenarnya.

Umat Islam juga kesal kerana Lim Guan Eng enggan bertemu dengan mereka. Mengapa perlu takut, kita bukan mahu mengganas tetapi hanya mahu menyatakan bantahan terhadap Jeff Ooi yang biadap.

Saya selalu perhatikan 'lelaki misteri' ini selalu berada bila ada sesuatu majlis demo, ceramah dan aktiviti Pakatan Rakyat. Beliau dilihat seolah-olah orang kurang siuman. Beliau tidur di masjid Kg Makam. Bila ada ceramah beliau selalu mendengar dan akan memerhati vcd-vcd yang dijual. Saya yakin beliau 'SB'. Wallahualam.


Antara kain rentang yang dipasang di Masjid Jamek Simpang Enam.



Hj Razali berbaju putih (Ahli Majlis MPPP yang dituduh sebagai pelampau agama), Hj Taufik dan sebahagian sahabat-sahabat aktivis JIM P.Pinang yang turut hadir berdemo selepas solat Jumaat di Masjid Simpang Enam berdekatan dengan Komtar.
Hj Razali turut menitiskan air mata dengan sokongan sensitiviti umat Islam dan sahabat terhadap Islam dan juga dirinya. JazakAllah...semoga Allah memelihara kita kerana memelihara agamanya..amin..TAKBIR.

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *

Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Amizudin Ahmat

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/