SharpShooter Followers

Monday, February 28, 2011

97 ke 970 mamak masuk Kimma

Seramai 97 anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) cabang Bayan Baru dan Tanjong di sini mengambil keputusan meninggalkan perjuangan mereka bersama parti itu selepas hilang keyakinan terhadap kepimpinan PKR yang gagal membela nasib dan kebajikan rakyat.

Mohamed Ibrahim A. Siahoo, yang mewakili kumpulan itu berkata, tindakan mereka keluar daripada PKR juga disebabkan kecewa dengan parti itu yang gagal menunaikan janji untuk membela nasib rakyat khususnya kaum India Muslim.

"Keputusan kami ini waras dan tidak dipaksa oleh mana-mana pihak, sebaliknya mula sedar tentang parti mana yang boleh membantu kami,” katanya kepada pemberita selepas menyerahkan borang untuk menganggotai Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) kepada Presidennya, Datuk Syed Ibrahim Kader di sini. - Bernama

Sharpshooter - Sebagai aktivis 1998 dan ahli Keadilan sejak 1999, tidak ada seorang pun wajah mereka yang sharpshooter kenal. Terlibat dari penubuhan awal bersama Mansor Othman, TKM 1 P.Pinang menjelajah dari satu bahagian ke satu bahagian (kini disebut Cabang), tidak pernah nampak pun kelibat mereka. Kenapa 97 tidak 970 baru nampak lagi gah.

Selepas 2008, berbondong-bondong sertai Keadilan termasuk bekas umno, mic, mca, gerakan dan tidak berparti. Keadilan terima mereka dengan baik. Kita tidak boleh nafikan ada sebahagiannya memang dirancang menyertai Keadilan dan akan keluar bila tiba musim pilihanraya. Mereka ini umpama spesis berudu dan akan bertukar menjadi katak bila tiba masanya macam katak besar zahrain.

Suka atau tidak, imej Keadilan memang tercalar teruk dengan isu lompat dan keluar beramai-ramai walaupun yang keluar itu tidaklah seramai yang disebut. Tetapi 11 wakil rakyat Keadilan berpaling tadah menjadi pengkhianat kepada amanah rakyat, itu adalah benar.

Puncanya apa? puncanya ialah kerana niat berjuang tidak betul. Jika kita berjuang dalam Keadilan hanya semata-mata kerana Anwar Ibrahim, kita akan kecewa kerana Anwar Ibrahim bukanlah malaikat.

Anwar tak jawab sms dah nak merajuk, Anwar tak balas emel dah nak merajuk, Anwar tak dapat hadir kenduri kahwin pun nak merajuk, Anwar tak balas twitter pun nak merajuk, Anwar tegur sikit pun nak merajuk, Anwar marah sikit pun nak merajuk, tak dapat jawatan pun nak merajuk, tak dapat jadi calon pun nak merajuk, tak dapat jadi Ahli Majlis pun nak merajuk, tak dapat jadi Ahli Lembaga Pengarah GLC pun nak merajuk, kalah dalam pemilihan pun nak merajuk, mereka ini adalah golongan orang KKS (kurang kasih sayang).

Sebagai pendokong atau ahli Keadilan, cuba tanya diri kita, adakah kita ini tergolong dalam golongan KKS? Jangan terjebak atau biarkan diri anda termasuk dalam golongan KKS. Jadilah seorang pejuang yang terus berjuang, soal dalaman parti yang belum selesai kita terus lawan, lawan tetap lawan. Lawan umno b-end sampai tumbang walaupun dalam tempang.

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/