SharpShooter Followers

Monday, February 21, 2011

Antara 3 Lokman...yang manakah pilihan Pak Menteri

Luqman Al-Hakim adalah tokoh Islam hebat maka ramailah ibu bapa yang menamakan anaknya Luqman atau Lokman, mudah-mudahan anaknya bila besar menjadi seperti Luqman Al-Hakim.

1) Siapakah Luqman Al-Hakim?

LUQMAN Al-Hakim adalah seorang tokoh yang menjadi sebutan masyarakat Islam hingga kini, lebih-lebih lagi apabila menyentuh mengenai mutiara kata dan ungkapan yang baik lagi terpuji.

Luqman adalah anak kepada Faghur bin Nakhur bin Tarikh (Azar), ini bermakna Luqman adalah anak saudara kepada Nabi Ibrahim dan anak saudara kepada Nabi Ayub.

Pesanan Luqman Al-Hakim kepada anaknya menjadi panduan dan kata-kata hikmah hingga kini antaranya :-

A) "Wahai anakku! Apabila perutmu penuh dengan makanan (kenyang) maka akan matilah fikiran dan hikmah kebijaksanaanmu. Semua anggota badanmu akan menjadi malas untuk melakukan ibadah dan akan hilanglah kebersihan hati dan kehalusannya, di mana hati yang bersih itu hanya akan tercapai dengan kelazatan bermunajat (mengadap Allah) dan manfaat berzikir (ingat kepada Allah)"

B) "Wahai anakku! Kalau sewaktu kecil engkau rajin belajar dengan tekun menuntut ilmu sebanyak-banyaknya, maka apabila kamu dewasa kelak kamu akan memetik buahnya dan kamu akan menikmatinya."

C) "Wahai anakku! aku sudah memikul batu-batu yang besar, aku juga sudah mengangkat besi-besi berat. Tetapi aku tidak pernah merasakan sesuatu yang lebih berat daripada tangan yang buruk perangainya."

D) "Wahai anakku! Aku sudah merasakan segala benda-benda yang pahit,tetapi aku belum pernah merasakan sesuatu yang lebih pahit dari kemiskinan dan kehinaan."

E) "Wahai anakku! Aku sudah pernah mengalami penderitaan dan bermacam-macam kesusahan dan kepayahan, tetapi aku belum pernah mengalami penderitaan yang lebih susah dan lebih payah dari menanggung hutang."

Anda boleh ketahui lagi pesanan Luqman kepada anaknya dengan melayari di sini

2) Siapakah pula Bob Lokman

Bob Lokman adalah satu nama yang tidak asing di kalangan artis Malaysia. Beliau bukan sahaja terkenal dengan lakonan dan lawak, malah kejayaan beliau bermula dari seorang komposer yang terkenal pada era 80 an. Antara hasil karya lagu yang masih diminati ramai sehingga kini termasuklah lagu Isabella nyanyian Kumpulan Search.


Bob Lokman (gambar tengah) juga adalah bekas Juri rancangan realiti Raja Lawak 4. Beliau kini tidak lagi dilihat di kaca tv atau mana2 majlis yang berkaitan dengan dunia artis. Mungkin beliau masih lagi boleh berkecimpung dalam arena seni dengan pendekatan yang lebih sederhana namun beliau menolak untuk ke arah tersebut.


Terkini beliau telah menggemparkan dunia artis dan politik Malaysia apabila beliau mengambil keputusan menyertai PAS. Takbir...


Pesanan Bob Lokman kepada rakyat Malaysia - Salam semua. semalam 16 Rabiu'ul awal/19 feb, saya telah menyerahkan borang permohonan utk menjadi ahli PAS. InsyaALLAH kalau diterima saya akan menjadi ahli kawasan Subang. Sebagai pengetahuan di sini, bukanlah saya bertujuan utk mencari populariti dan juga jawatan, melainkan hanyalah untuk mejalankan tanggungjawab saya kpd ISLAM sebagai hamba ALLAH yg pernah jauh tersesat dgn urusan dunia.

Kepada mereka yg mengalu-alukan, saya ucapkan terima kasih dan kpd yg merasa saya memilih jalan yg salah semoga kita sama-sama mendapatkan HIDAYAH & TAUFIQ dari ALLAH. saya hanya mencari KEIKHLASAN dalam KEBENARAN. Anda boleh layari blognya di sini.



3) Siapakah pula Lokman Nur Adam?


Sharpshooter pertama kali mengenali Lokman Nur Adam pada tahun 1999 sebelum pilihanraya umum ketika menghadiri Kursus Simulasi Pilihanraya kendalian Pemuda Keadilan Pusat di Janda Baik, Pahang. Ketika itu, Ezam, Saifudin Nasution, Hanafiah Man dan ramai lagi yang hadir kursus tersebut.

Lokman Nur Adam pernah ditahan ISA (bukan blog Ikut Suka Aku) bersama Ezam, Tian Chua, Ustaz Badrul Amin, Hishamudin Rais (Tukar Tiub) dan Shaari Sungib selama dua tahun dan akhirnya beliau dibebaskan bersama Ustaz Badrul Amin pada 12 Jun 2003 manakala yang lainnya telah dibebaskan lebih awal pada 1 Jun 2003.


Lokman Nur Adam tiba-tiba telah bersumpah di Masjid Negara sambil menjunjung Al Quran menegaskan bahawa PKR menerima dana dari Yahudi iaitu George Soros.

Menurut pendedahan Lokman Nur Adam lagi, beliau mendakwa Tian Chua dan wakilnya Elizaberth Wong yang mengatur pertemuan Azmin Ali, Khalid Jaafar dan Wan Azizah dengan Soros.

“Pertemuan ini tidak dilaporkan kepada mesyuarat Majlis Tertinggi Keadilan, tetapi kita tahu kemudian apabila berlaku kekecohan di antara wakil Tian Chua (Elizaberth Wong) dengan Azmin Ali”, kata Lokman.

” Azmin tak bagi wakil Tian Chua masuk jumpa Soros, kerana Azmin nak minta duit lebih dan tidak mahu saksi (Elizabeth Wong) nampak. Kes ini kecoh dan disampaikan kepada inner circle Pemuda Keadilan. Itu yang diberitahu oleh Ezam kepada saya, Hamdan Taha dan Zahid Mat Arip”, kata Lokman lagi.

Akhirnya Lokman Nur Adam masuk umno...bila dah jadi balaci umno..faham-faham sajalah...kerja utama serang Anwar....

Terkini oleh kerana Bik Mama tidak tahan dengan skandal Bik Mama yang diserang kerana terlalu boros dan berbelanja terlalu mewah maka terpaksalah balaci Lokman Nur Adam menyerang pula Wan Azizah kononnya baju Wan Azizah juga mahal berharga RM8,000 dan tempah 20 pasang setahun semasa masih dalam UMNO dan menjadi isteri kepada Timbalan Perdana Menteri.
Lokman juga dengan biadap menulis dalam twitternya - Sedap dia mengata org ya, Ada ke org yg lebih malang dari Wan Azizah beb, gagal memuaskan nafsu suaminya sehingga terpaksa cari jantan. Ha ha ha RT @syedmikael: @LokmanAdam @bik_mama @afifbahardin @drwanazizah Sapa tak kenal Lokman Adam? Spesis politikus muda UMNO yg malang!

Itulah Lokman Nur Adam, orang macam ini pun pemuda umno sokong dan undi Lokman. Kita tidak hairan sebab pemuda umno undi guna kepala lutut dan atas dasar arahan dan kem serta faham2 sajalah...semasa pemilihan dalam umno..duit dan pengundi ibarat tahi dan kentot..tak boleh dipisahkan...

Di antara ketiga-tiga Lokman atau Luqman, sudah pasti Luqman Al-Hakim adalah tokoh yang paling hebat dan mulia disisi Allah hingga Allah sebut dalam Al-Quran.

Manakala Lokman Nur Adam tidak disebut dalam Al-Quran tetapi bersumpah menjunjung Al-Quran tetapi akhirnya kini berpeluk cium dengan Senatak Ezam dalam umno. Manusia specis apa agaknya mereka berdua ini sanggup bersumpah pagi petang siang dan malam.

Berbeza dengan Bob Lokman yang telah insaf dan cuba menghabiskan sisa-sisa hidupnya untuk menjadi seorang yang berjuang ke jalan Allah.

Rupanya-rupanya kemasukan Bob Lokman dalam PAS telah membuatkan pencacai blog senatak raja sesumpah medan info gelabah biawak.

Mereka mengadu kepada Pak Menteri Rais anak Yatim supaya tindakan diambil kepada artis yang pro Pakatan Rakyat. Itulah akal baghal namanya. Dan seperti biasa maka ramailah balaci umno yang mencerca Bob Lokman.

Adakah Pak Menteri Rais akan mengharamkan Bob Lokman dan artis-artis lain yang kini cenderung menyokong Pakatan Rakyat supaya artis-artis lain akan takut seperti tindakannya menyaman sharsphooter untuk menakutkan blogger-blogger pro Pakatan Rakyat yang lain?

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/