SharpShooter Followers

Sunday, February 13, 2011

Open House CNY YB Law meriah


YB Law Choo Kiang Adun Bukit Tambun (Exco Kerajaan Negeri P.Pinang) menyampaikan ucapan sempena Tahun Baru Cina 2011 semoga kemakmuran dan kesejahteraan rakyat terpelihara. Beliau kesal dengan kenaikkan harga barangan keperluan harian meningkat hingga 30%. Beliau berharap agar kerajaan Pusat dapat mentadbir dengan lebih cekap bukan cekap dengan rasuah .

Beliau juga menerangkan kejayaan Kerajaan Negeri P.Pinang yang dapat mengatasi masalah banjir di Dun Bukit Tambun. Katanya "Semasa tahun 2008, apabila hujan, saya tak boleh tidur sebab akan terima panggilan banjir dan akan melawat kawasan banjir tetapi kini jika hujan, tiada lagi banjir, saya boleh tidur lena"....disambut dengan tepukan gemuruh oleh pengundi di Dun Bukit Tambun.

Sambutan luar biasa dari pengundi Bukit Tambun.

YB Hj Malik Adun Batu Maung dan YB Lydia Ong turut hadir.


Dr Joyce Ketua Wanita Batu Kawan dan Cheah Kah Peng


YB Ong Chin Wen Adun Bukit Tengah turut hadir. Ini bukan isterinya tetapi adalah Naib Ketua Wanita Batu Kawan - May Teng.

Saudara Latiff Ketua baru Cabang Kepala Batas turut hadir bersama anak buahnya.

Persembahan koir

Menu untuk orang Islam..enak...


Ahli Majlis MPSP Cabang Batu Kawan - Peter Lim. Beliau baru mengangkat sumpah bulan lepas. Semoga dapat memberi khidmat terbaik terhadap segala aduan rakyat.


Pasukan Polis turut dijemput makan oleh YB Law Choo Kiang, tidak semua polis macam Rahim Noor dan Musa Hassan..hehehe...Beginilah sikap YB law yang mesra dengan anggota polis.

Hadirin menyambut ketibaan Ketua Menteri P.Pinang Lim Guan Eng.


Guan Eng berkata, kerajaan Negeri P.Pinang bukannya kedekut tetapi berjimat cermat. Akibat amalan berjimat cermat, Kerajaan Negeri P.Pinang mendapat keuntungan 88 juta tahun pertama dan 77 juta tahun kedua.

20 juta diambil dan dipulangkan kepada warga emas, bukan duit judi. Kerajaan pada tahun ini akan memberi sumbangan wang ehsan kepada warga emas RM100 dan RM1000 kepada waris yang kematian orang tua dan kepada ibu tunggal dan OKU juga akan diberi RM100.


YB law Choo Kiang menyumbang RM1000


Majlis Rumah Terbuka Tahun Baru Cina 2011 Adun Bukit Tambun ditutup gilang gemilang dengan tarian singa.


* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/