SharpShooter Followers

Thursday, May 06, 2010

Antara 2 spesis kembar terbaru ditemui...


ANTARA EZAM KOTAK & KICKDEFELLA DOKUMEN

Antara Mat Ezam kotak dan Kickdefella dokumen ini banyak persamaan dan banyak perbezaannya. Dari segi fizikal memanglah jelas Kickdefella lagi gemuk dari Mat Ezam dan Kickdefella juga lagi botak dari Mat Ezam.

Tetapi mereka diarena yang sama iaitu arena politik yang Mat Ezam kotak dengan kelebihannya yang mempuyai 6 kotak dokumen rasuah dan kelebihan yang ada pada kickdefella pula ialah mempunyai BEBERAPA dokumen untuk menjatuhkan kerajaan PAS di Kelantan.

Mat Ezam kotak tersohor dengan prinsipnya memerangi rasuah dan kegagahannya mengangkat 6 kotak yang berisi dokumen rasuah yang dipikulnya sekian lama seorang diri tanpa dikongsi bersama-sama orang lain. 6 kotak berisi dokumen itu terus dijaja Mat Ezam sehinggalah dia diangkat menjadi SENATOR@SENATAK.

Kickdefella pula tersohor dengan RM 4 juta yang kononnya dibayar kepadanya untuk digunakannya bagi melawan Kerajaan BN selama ini. Kickdefella sebelum ini merupakan pernah menyertai Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK)tetapi dipecat kerana masalah displin.

Mat Ezam kotak dan Kickdefella dokumen hampir sama ceritanya di mana Mat Ezam kotak selepas tidak mendapat kasih sayang yang secukupnya dari Dato Seri Anwar Ibrahim terus berubah hati dengan melawan bosnya itu tetapi masih dengan agenda yang sama iaitu memerangi rasuah.

Sebelum ini, Mat Ezam kotak merupakan orang yang paling kuat mempertahankan Dato Seri Anwar Ibrahim dan orang yang paling ganas melawan Dato' Sri Mohd. Najib bin Tun Haji Abdul Razak. Mat Ezam kotak juga pernah berjanji dan bersumpah akan terus lawan dan tetap lawan walau apa pun cabaran dan tawaran yang datang beliau tetap dengan perjuangnya memerangi rasuah dan memerangi parti umno.

Tetapi kini dunia sudah terbalik, di mana Mat Ezam kotak sekarang di antara orang yang paling kuat menfitnah dan menyerang Dato Seri Anwar Ibrahim dan orang paling kuat mengampu Dato' Sri Mohd. Najib bin Tun Haji Abdul Razak sehinggalah beliau berjaya menjadi SENATAK.

Kickdefella dokumen pula disifatkan orang yang kecewa dalam perjuangannya dengan lantang menfitnah tok guru walhal sebelum ini beliau menyatakan taat setianya kepada kepimpinan Tok Guru Nik Aziz di hari pemecatannya dari PMBK tempohari. Sekarang beliau merupakan orang yang paling kuat menfitnah tok guru bahkan lebih hebat dari orang umno sendiri.

Adakah kickdefella terlupa janji taat setianya atau kekecewaannya terlalu mendalam sehingga sanggup merogol dan meliwat segala janji-janji taat setia yang pernah diciptanya itu. Adakah Kickdefella dokumen sedar yang dirinya sudah menjadi kembar Mat Ezam kotak?

Mat Ezam kotak sebelum menyertai parti umno pernah memberitahu didalam ceramahnya yang umno ialah parti BAPAK rasuah dan beliau tidak akan menyertai parti umno kerana baginya tiada sorang pun dalam parti umno yang berjuang secara ikhlas. Tetapi Mat Ezam kotak telah menambah 1 lagi gelaran padanya dirinya iaitu Mat Ezam sesumpah. Ini kerana beliau merupakan orang paling banyak bersumpah dan berkemungkinan segala SUMPAHNYA itu sudah pun memecah rekod Malaysia.

Selepas menyertai umno secara rasmi, Mat Ezam kotak terus dengan agenda rasuahnya dan terus menjaja cerita 6 kotak berisi dokumen rasuah. Beliau juga berjanji akan terus membasmi rasuah walau apa pun parti yang beliau anuti.

Tetapi sejak akhir-akhir ini Mat Ezam kotak lebih aktif menyerang Dato Seri Anwar Ibrahim dari bercakap pasal rasuah. Tentang pembelian kapal selam atau janji-janji yang ditabur Dato' Sri Mohd. Najib bin Tun Haji Abdul Razak pada PRK di Ulu Selangor yang jelas berbaur rasuah tidak langsung menyelerakannya.

Perjuangan Mat Ezam kotak telah pun terkeluar dari landasan yang sebenar dan perjuangannya lebih kepada menyerang Dato Seri Anwar Ibrahim dan bukan lagi membasmi rasuah. Dan kerana teguhnya menyerang dan terus meyerang Dato Seri Anwar Ibrahim diantara kunci kejayaannya itu sehingga berjaya menjadi SENATAK.

Selepas pemecatannya dari PMBK beliau Kickdefella dokumen tidak cepat melatah dan terus menyatakan taat setianya tidak berbelah bagi kepada tok guru juga sanggup merogol segala janji-janji taat setianya itu sehingga sanggup menfitnah tok guru yang pernah satu ketika menjadi idolanya.

Beliau bukan sahaja rancak menfitnah tok guru bahkan sanggup pula menghangatkan cerita yang tidak sepatutnya hangat. Kickdefella dokumen telah membuat pengakuan yang dirinya telah dibayar RM 4 juta untuk untuk menjalankan operasi gerak saraf bagi memburukkan kepimpinan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Gerak safar RM 4 juta itu sepatutnya tidaklah satu isu yang besar yang perlu umno guna untuk memburuk-burukkan PAS kerana RM 4 juta selama 3 tahun jika dibandingkan dengan RM77 juta dibayar pada sebuah syarikat yang dikaitkan dengan Zionis-Israel, sepatutnya (isu APCO) ini yang lebih dipedulikan.

Dan jika diingatkan ketika zaman Pak Lah dulu, bukan Pas sahaja yang ingin menjatuhkan Pak Lah, Umno sendiri juga turut serta dalam perang saraf untuk menjatuhkan Pak Lah.

Sepatutnya Kickdefella dokumen harus malu untuk mengeluarkan cerita ini kerana cerita ini lagi menunjukkan yang beliau sebenarnya bukanlah mempunyai modal yang cukup pun untuk menyerang kerajaan negeri Kelantan yang menjadi mungkin penyebab serangan ini ialah kerana terlalu kecewa dengan pemecatannya di Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK)tidak lama dahulu.

Diantara kembar ini siapakah yang lagi mulia?

Mat ezam kotak telah pun meminta maaf kepada orang umno dan menyatakan penyesalannya kerana pernah mempertahankan Dato Seri Anwar Ibrahim dan tidak mempercayai kes liwat Dato Seri Anwar Ibrahim. Mat Ezam kotak tidak menoleh kebelakang dan terus menyerang Dato Seri Anwar Ibrahim tidak mengira waktu, siang dan malam beliau terus konsisten menyerang bekas bosnya itu dan meninggalkan agenda sebenarnya iaitu agenda menentang rasuah.

Mat ezam kotak tidak pernah pun bersuara untuk menegur para pimpinan umno yang dulunya dianggapnya parti bapak rasuah. Mat Ezam kotak juga telah pun secara rasmi telah menyertai umno dan telah pun mendapat jawatan sebagai SENATAK hasil kerja gilanya mengankat 6 kotak dan menjaja cerita itu tanpa penat lelah dan tanpa rasa malu. Kerja Mat Ezam kotak sudah pun dihargai oleh pimpinan umno. Semoga terus menjaja cerita 6 kotak itu sampai ke dalam kotak keranda.

Kembarnya Kickdefella dokumen masih lagi tidak menyatakan yang beliau telah pun menghantar borong untuk menyertai umno, cuma umno yang terhegeh-hegeh masuk campur dalam urusan RM 4 juta ini.

Namun Kickdefella dokumen tidak pula menyatakan kepada SPDRM yang RM 4 juta itu adalah rasuah cuma memeberitahu selama 3 tahun berkhidmat di Kelantan, beliau telah membelanjakan sejumlah hampir lebih RM4 juta untuk membiayai pelbagai aktiviti termasuklah pembelian asset, peralatan, pembayaran upah operatives, percetakan dan lain-lain yang bertujuan menggerakkan satu Operasi Gerak Saraf.

Dan beliau juga memberitahu bahawa beliau tidak mempunyai wang sebanyak itu. RM 4 juta itu hasil sumbangan dari beberapa orang politik yang sanggup membelanjakan wang sendiri untuk menentang umno dan bukannya memberitahu RM 4 juta itu adalah sumber rasuah.

Beliau memberitahu kisah RM 4 juta itu mungkin kerana terlalu kecewa dengan sikap sesetangah pihak Pas yang memberitahu yang beliau tidak penah berjasa kepada kerajaan negeri kelantan dan cerita RM 4 juta ini sebagai bukti yang beliau pernah berjasa kepada pihak Pas kelantan sehingga pihak Pas kelantan sanggup membelanjakan RM 4 juta selama 3 tahun untuknya menjalankan operasi gerak saraf bagi memburukkan kepimpinan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Maka tidak timbul soal rasuah dan beliau sendiri tidak pernah menyebut tentang rasuah dan cuma orang umno yang kononnya terlalu bijak pandai menambah cerita RM 4 juta itu adalah rasuah.

Maka antara Mat ezam kotak dan Kickdefella dokumen masih lagi jauh perbezaannya. Mereka cuma kembar siam yang masih juah berbeza sifat dan maruah dan ternyata Kickdefella dokumen masih tidak sekeji Mat ezam kotak yang sanggup bersumpah seranah yang beliau tidak akan masuk parti umno tetapi hari ini beliau telah menjilat ludahnya sendiri.

Kickdefella dokumen mungkin mengeluarkan cerita itu kerana terlalu kecewa dan tiada tempat untuk diluahkan kekecewaannya itu. Namun rasanya Kickdefella dokumen masih lagi sempat untuk menoleh ke belakang dan kembali semula ke pangkuan jalan yang sebenar kerana Kickdefella dokumen dengan Mat ezam kotak terlalu jauh bezanya nilai perjuangan walaupun mereka kembar siam.

Kickdefella dokumen harus membuang semua rasa kekecewaannya itu dan kembali semula ke arena Pas dan memohon maaf secara kepada tok guru dan pihak pas kelantan dan bukannya meminta maaf kepada Pak Lah dan Mat Monggol seperti Mat ezam kotak jika tidak mahu menjadi seperti Mat ezam kotak.

Dan diharap jika Kickdefella dokumen meminta maaf secara terbuka kepada Tok Guru dan juga pihak Pas diharap Kickdefella dokumen akan dimaafkan kerana Kickdefella dokumen bersikap begitu mungkin kerana terlalu kecewa. Dan ALLAH swt memberitahu sebesar mana pun dosa besar lagi pengampunannya. Dan jika kita terus bersatu, umno akan terus derita.

Dan jika Kickdefella dokumen ingin terus melayan kekecewaannya itu, tirulah gaya Mat ezam kotak dengan masuk kedalam parti umno dan mintaklah maaf kepada kepada Pak Lah dan Mat Monggol. Kickdefella dokumen harus memilih satu jalan diantara memohon maaf kepada Pak Lah dan Mat Monggol atau memohon maaf kepda Tok Guru dan pihak Pas. Kickdefella dokumen harus memilih satu jalan itu dan pililah jalan yang benar berdasarkan akal fikiran bukannya berdasarkan rasa kecewa dan amarah -FB
Jeming Hassan

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/