SharpShooter Followers

Thursday, May 13, 2010

Karangan murid cemerlang markah penuh

Peperiksaan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR)
Bahasa Malaysia (Karangan)
Masa : 2 jam
Soalan :

Sila ceritakan biodata diri anda dan keluarga. Karangan mestilah tidak kurang 1000 patah perkataan. Selitkan dengan gambar bagi menguatkan hujah dan isi karangan. Ingat, jangan meniru. Allah tak suka. Selamat menjawab. (100 markah)

Tajuk Karangan Saya : ISTIMEWANYA SAYA DI MATA MEREKA


Saya Saiful Bukhari. Ditakdirkan oleh Allah SWT saya dilahirkan dalam keadaan yang istimewa. Apa yang insan lain tidak ada, tetapi saya ada. Saya boleh menahan berak selama 2 hari, saya juga boleh solat jumaat tanpa mandi junub dengan betul.

Selain daripada itu, saya juga menjadi perbualan sekian warga negara Malaysia (mungkin juga negara luar), samada di kedai makan, di hadapan televisyen, di dalam Dewan Rakyat, dalam ceramah-ceramah parti pembangkang, di dalam kempen2 pilihanraya kecil sehinggalah di dalam laman web sosial facebook.

Lihatlah betapa istimewanya saya di mata mereka. Saya juga merupakan bekas pimpinan pelajar di Uniten, mendapat cgpa yang cukup-cukup 'memberangsangkan', maka tidak hairan jika saya layak memohon pinjaman Mara dengan kelulusannya diperolehi dari Pejabat Timbalan Perdana Menteri (kini dah jadi PM).

Cita-cita saya adalah ingin menjadi seorang Pilot. Saya yakin keputusan cemerlang yang saya perolehi semasa di Uniten melayakkan saya menjadi seorang Pilot. Kamu semua cemburu bukan? Jangan begitu teman-teman.

Rezeki itu datangnya dari Allah. Pohonlah dengan seikhlas hati padanya. Jika keikhlasan itu anda panjatkan kepada Allah Azzawajalla, sudah pasti tanda keimanan itu akan terpapar di raut wajahmu.

Lihat wajah saya. Bukankah anda semua dapat melihatnya? Dahi saya hitam bukan. Itu hasil dari keikhlasan saya kepada Allah SWT. Ameen ya Rob.

Baiklah, ayuh saya perkenalkan kepada anda semua mereka-mereka yang menjadikan saya berjaya sehingga ke tahap ini.

Ini ayah angkat saya (gambar). Ketika saya ditimpa musibah, saat maruah saya di cabul, punggung saya dirobek, kepada beliaulah tempat saya mengadu.

Butir-butir nasihat yang keluar dari bibir merahnya cukup-cukup menenangkan hati saya. Terima kasih Datuk Seri Najib. Rahmat Allah untuk kamu.

Hari Ibu baru sahaja berlalu. Rasanya tidak terlambat untuk saya mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada Datin Seri Rosmah Mansor. Beliau merupakan ibu angkat saya. Seorang yang komited dengan kerja.

Juga merupakan zaujah/ isteri kepada DS Najib. Mereka pasangan bahagia walaupun pelbagai kata nista dilemparkan. DS Najib digelar Mat Monggol, terlibat dengan skandal pembelian kapal selam tak boleh menyelam, skandal pembunuhan Aminah Abdullah aka Altantuya, dan skandal-skandal yang lain. Saya yakin ia fitnah dari pihak yang suka memfitnah.

DS Rosmah pula digelar Bik Mama. Yang lebih teruk lagi diberi gelaran Perempuan Puaka. Ish ish ish. Saya sedih apabila ibu dan ayah angkat saya diperlakukan sedemikian rupa.

DS Rosmah juga difitnah melihat sendiri saat Altantuya diletupkan dengan C4, dituduh queen control, dituduh menghabiskan berjuta wang rakyat ketika membeli belah di luar negara serta lain-lain tuduhan yang tidak berasas.

Alhamdulillah, DS Rosmah tidak melayan gosip-gosip yang dilemparkan ke atas batang tubuh comelnya. Beliau steady, dan layan karaoke.


Ini pula Ayah Angkat saya yang kedua. Sepertimana yang anda sedia maklum, Tan Sri Musa Hasan merupakan ketua polis yang cukup baik. Saat beliau memegang kepimpinan tertinggi PDRM, prestasinya cukup memberangsangkan.

Pandangan masyarakat cukup-cukup tinggi kepada PDRM. Musa Hasan dianggap idola anak muda. Semua bercita-cita ingin menjadi polis. Alhamdulillah. Saya juga menyimpan hasrat menjadi Polis. Ingin berbakti kepada masyarakat.

Namun perjuangan saya belum selesai. Saya akan lawan sehingga ke lubang dubur yang terakhir. Namun dalam kecemerlangan yang dibawa, ada juga bunyi-bunyi yang tidak baik dihamburkan kepada Tan Sri Musa Hasan.

Apalah sangat. Biasa la kes jenayah meningkat, rogol menjadi-jadi, sumbang mahram bermaharajelela, Mat Rempit bertambah setiap hari, buang bayi di merata-rata tempat serta gejala ragut meningkat dengan drastik.

Namun ujian yang cukup dahsyat bagi Tan Sri Musa Hasan ialah dituduh Pro Kerajaan Barisan Nasional, dituduh memalsukan bukti kes DS Anwar Ibrahim yang pertama, dituduh menerima sogokan RM 5 juta bagi melepaskan cukong, dituduh penyebab kematian Aminulrasyid, dituduh anti Pembangkang, dituduh memberi arahan supaya FRU membelasah pembangkang ketika mengadakan demontrasi aman dan pelbagai lagi tuduhan.

Semua ini tidak berasas sama sekali. Ayah angkat saya yang ini cukup warak. Anak Ulamak. Adiknya pun dikenali ramai di dalam bidang lakonan. Kenapa mahu menjatuhkan insan yang cukup-cukup mulia ini? Anda kejam.

Apa-apapun, saya mengucapkan terima kasih kepada TS Musa Hasan kerana sudi melayan panggilan telefon daripada saya ketika saya berada di dalam kesusahan, ketika buntut saya terasa pedih, ketika saya memerlukan keasih sayang seorang bapa.

Dan terima kasih juga kepada DS Najib kerana memperdengarkan kepada saya no telefon Tan Sri Musa Hasan. Saya akan simpan nombor ini sehingga mati. Biar ia menjadi saksi perjuangan ikhlas seorang anak muda dan juga seorang ketua polis negara. Allahuakhbar!


Ini Senator Ezam. Dahulu beliau Ketua AMK. Lantang orangnya apabila berbicara. Hujahnya bernas. Pejuang keadilan. Pejuang kotak. Juga pejuang yang merentas arus menentang gejala rasuah dengan GERAK.

Beliau Abang Angkat saya. Ketika saya masih menahan pedih di bahagian dubur akibat ditusuk senjata 'tajam', beliaulah yang telah memberi nasihat, memberi tips yang berguna, serta memberi kata semangat untuk meneruskan kehidupan sebagai hamba Allah yang beriman.

Butir-butir bicara beliau cukup-cukup menusuk kalbu. Lagak gaya beliau laksana pejuang Melayu. Inilah wira yang kita nanti-nantikan. Wajah beliau saya sematkan sebaik mungkin di dalam jiwa ini supaya suatu hari nanti saya akan menjadi sepertinya.


Gambar yang terakhir ini tiada kaitan dengan kisah saya. Saya jumpa di Google Cikgu. Nampak comel. Macam saya masa kecil. Saya muat turun la. Karangan bergambar kan. ngeh3


Justeru itu, jika Cikgu tidak memberi markah penuh untuk karangan saya ini, saya akan membuat laporan polis. Cikgu bersubahat dengan individu tertentu membuat ugutan bunuh kepada saya.

Sekiranya Cikgu masih berdegil untuk memberi markah penuh kepada saya, saya akan melaporkan perkara ini kepada DS Najib, DS Rosmah, TS Musa dan juga kepada Senator Ezam. Akhir kata, Selamat hari guru Cikgu. Juga selamat menyambut 13 Mei.

---------------------------------

Nota :

a) Najib Tun Razak
b) Rosmah Binti Mansor
c) Musa Bin Hasan
d) Ezam Md Noor

Siapa mereka ini?

a) PM Malaysia
b) 1st lady (bweekkkk..), Isteri PM
c) IGP
d) Senator

Apa istimewa Saiful Bukhari di mata mereka?
Nama mereka di sebut oleh Saiful dalam kes liwat II.
Konspirasi yang cukup DAHSYAT!!
Mereka akan dipanggil bagi memberi keterangan sebagai saksi?
Wallahuallam

Tafsir sipenulis


* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/