SharpShooter Followers

Monday, May 31, 2010

Chegu Bard akan cabar Shamsul?


Maaf...banyak hari tak update blog sebab berada di Kelantan menghadiri Kongres Parti Keadilan Rakyat ke 6 dari hari Khamis. Ahad petang lepas Kongres baru bertolak balik dan Alhamdulillah hari Isnin jam 2.30 pagi baru sampai rumah.

Lap top tak ada nak up date blog semasa di Kelantan..

Ketua Parti Keadilan Rakyat (PKR) Rembau, Badrul Hisham Shaharin disebut-sebut akan mencabar Shamsul Iskandar Mohd Akin bagi jawatan ketua pemuda parti itu hujung tahun ini.

“Bagi saya kalau cabang merasakan saya mampu untuk melakukan tugas itu dengan baik, saya akan timbangkan... itu terpulang kepada akar umbi,” kata beliau Badrul yang lebih mesra dikenali sebagai “Chegubard” kepada The Malaysian Insider hari ini.

Bagaimanapun The Malaysian Insider difahamkan ada pihak yang mahu beliau bertanding jawatan Naib Presiden PKR.

Menjawab kemungkinan itu, Badrul, 33, berkata, “kalau ada peluang untuk memenangi jawatan naib presiden, mengapa tidak melihat kemungkinan itu.”

Pun begitu Badrul menjelaskan, oleh kerana pemilihan masih jauh lagi, beliau belum memikirkan perkara tersebut.

Pada pilihan raya umum lalu Badrul bertanding di kerusi Parlimen Rembau.

Ketika ditanya sama ada beliau didesak mencabar Shamsul Iskandar kerana tidak berpuas hati dengan prestasi kepimpinannya, Badrul yang juga anggota Majlis pimpinan Pusat (MPP) menjelaskan:

“Ini bukan soal gembira atau tidak gembira dengan prestasi beliau (Shamsul)... beliau telah memberikan yang terbaik untuk membina parti.”

Shamsul Iskandar dipilih sebagai Ketua AMK pada 2007 selepas ia kosong ekoran keputusan Mohamad Ezam Mohd Noor meninggalkan PKR.

Ketika itu Shamsul Iskandar merupakan Naib Ketua AMK.

Badrul juga menolak tanggapan bahawa beliau akan bergerak ke kedudukan lebih rendah jika bertanding jawatan Ketua AMK.

Kata Badrul, beliau sentiasa mengambil pendirian untuk memberi sumbangan membina parti dengan berada di apa jua kedudukan dengan mengambil kira kehendak ahli.

“Saya berada di MPP, saya boleh melakukan tanggungjawab (membina) parti... saya memikirkan kedudukan yang terbaik untuk memberi yang terbaik (membina parti) untuk parti,” katanya lagi.

“Di mana cabang minta saya berada, saya akan berada di sana,” kata beliau lagi apabila diulang tanya mengenai kemungkinan jawatan yang bakal ditandingi kali ini.

PKR akan mengadakan pemilihan akhir tahun ini di bawah sistem pemilihan baru ekoran pindaan perlembagaan parti pertengahan tahun lalu.

Setiausaha Agung Saifuddin Nasution Ismail berkata Pendaftar Pertubuhan telah meluluskan pindaan perlembagaan parti secara “hitam putih” minggu lalu.

Di bawah pindahan perlembagaan, setiap ahli mempunyai hak untuk memilih pemimpin pusat.

Kini PKR mempunyai kira-kira 500,000 ahli dengan 206 bahagian di seluruh negara.



* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/