SharpShooter Followers

Monday, May 31, 2010

Katak muncul pula di Kedah

Bernama melaporkan Seramai 18 orang anggota PAS di Alor Binjal, Alor Star bertindak keluar parti itu dan memohon menyertai Umno setelah sedar bahawa PAS gagal membawa sebarang perubahan kepada rakyat walaupun kini berkuasa menerajui kerajaan Kedah.

Sementara Sinar Harian pula melaporkan menurut sumber terdekat wakil rakyat itu, Syed Sobri diyakini akan keluar daripada Barisan Nasional dan menyertai Pas kerana tidak berpuas hati terhadap kepimpinan parti itu.

“Ada beberapa perkara yang perlu dibereskan dahulu sebelum Syed Sobri membuat pengumuman itu. Biasalah, perlu melalui beberapa proses seperti menghantar borang keahlian sebelum dipersetujui Jawatankuasa Pas Negeri, dan perlu menepati syarat-syarat ditetapkan,” katanya.

* Jika benar Syed Sobri akan melompat masuk PAS, mungkinkah peristiwa Adun Bota Perak akan berulang?

Masih segar diingatan sharpshooter bagaimana adun umno memang tak boleh dipercayai cakap mereka. Semua ada agenda tersembunyi.

Setelah masuk UMNO semula ini kenyataannya :-

Dengan rasa penuh tanggungjawab sebagai rakyat negeri Perak, yang ingin melihat wujudnya sebuah kerajaan yang stabil di negeri yang saya kasihi ini dan setelah mengambil pertimbangan perkara-perkara berikut, iaitu:

Keadaan politik yang tidak menentu hingga wujud satu kerajaan yang tidak kukuh di negeri Perak;

Mengambil kira dan menghormati rakyat, pengundi-pengundi di kawasan pilihanraya N39 Bota serta menghormati prinsip-prinsip dan amalan demokrasi; dan

Mengambil kira nasihat dan pandangan rakan-rakan politik dan orang-orang perseorangan yang ingin melihat wujud keadaan dan suasana politik dan kerajaan yang kukuh di negeri Perak:

Maka saya dengan perasaan penuh kesedaran dan tanggungjawab kembali semula menyertai Umno dan Barisan Nasional mulai daripada hari ini.

Apakah Kedah akan menerima nasib yang sama seperti Perak? Adakah ini muslihat terancang umno untuk menawan Kedah?

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/