SharpShooter Followers

Friday, August 14, 2009

Skandal PKFZ makin terbongkar

"Kes penyeleyengan dan rasuah projek Pelabuahan Klang Bebas Cukai atau PKFZ menjadi bertambah rumit dan jelas terbukti menghantui pemimpin besar MCA dan UMNO dalam barisan nasional.

Pemaju PKFZ ialah Kuala Dimensi Sdn.Bhd. Projek tersebut terbantut dan mengalami kerugian berbillion ringgit malaysia.


Wakil kerajaan negeri Selangor Yb Dr. Xavier A.Jaya-Kumar (ecxo kerajaan negeri Selangor) MEMBUAT SATU REPORT ADUAN KEPADA SURUNHANJAYA PENCEGAH RASUAH MALAYSIA (SPRM) berlaku penyelewengan wang RM500 juta hingga RM1 billion. .....sumber dari NSTP.

Siapa yang memiliki atau menerima wang puluhan juta dari Kuala Dimensi Sdn.Bhd. sebagai pemaju Pelabuahan Klang Bebas Cukai. NAMPAKNYA UMNO DAN MCA DIKAITKAN DALAM KANCAH PENYELEWENGAN WANG.

Terbaru seperti yang dlaporkan ketua pegawai eksekutif Kuala Dimensi Sdn Bhd Datuk Seri Tiong King Sim memberi wang RM10 JUTA kepada pengerusi MCA Datuk Seri Ong Tee Kiat yang juga menteri pengangkutan. Wang yang diminta oleh Ong untuk melaksanakan aktiviti MCA .

Dan berapa pula parti UMNO menerima dan meminta wang dari projet tersebut untuk kerja-kerja parti UMNO. Atau betul ke wang puluhanjuta yang diterima secara tidak sah dan unsur -unsur rasuah masuk dalam kocek pemimpin umno dan mca.

JADI INI PERANAN SURUHANJAYA PENGCEGAH RASUAH MALYASIA menyiasat dan mencari bukti berlaku rasuah atau sebaliknya. Rakyat Malaysia masih percaya lagi ketelusan SPRM dan ketelusannya.

PERSOALANNYA sanggupkah SPRM menyiasat dan membawa penyamun wang rakyat tersebut ke mahkamah untuk didakwa dan disiasat.

RAKYAT MENJADI BINGUNG kes yang melibatkan kerajaan pakatan rakyat disiasat begitu rapi walaupun bukti dan bentuk penyelewengan tidak jelas.


Kami rakyat Malaysia mahu SPRM BERTINDAK SECARA ADIL. JANGAN JADI KUDA DAN DIPERKUDAKAN OLEH PEMIMPIN UMNO DAN MCA."

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *

Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Amizudin Ahmat

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/