SharpShooter Followers

Thursday, August 13, 2009

UMNO-B-end 'Penghianat Satu Malaysia'

Angkatan Muda Keadilan (AMK) beranggapan selama lebih 30 tahun, Barisan Nasional (BN) yang dikepalai Umno telah merosak dan menghancurkan sistem kenegaraan Malaysia yang telah menyebabkan masyarakat dicorak menjadi kebingunggan.

Institusi penting Negara seperti Mahkamah, Parlimen dan Pentadbiran Negara telah digodam dengan kerakusan dan nafsu politik tidak bertamadun BN. Mahkamah yang merupakan paksi keadilan Negara disalah guna dalam beberapa kes untuk kepentingan politik dan kelangsungan kuasa BN.

Kes video Linggam, yang telah didedahkan oleh Pakatan Rakyat sejak dua tahun lepas telah menunjukkan bagaiman hodoh dan rosaknya sistem kehakiman Negara. Natijahnya keadilan yang sewajarnya menjadi hak kepada sekalian rakyat begitu mudah dipermainkan apatah lagi jika ia melibatkan mereka yang mampu mempengaruhi dan membayar sebahagian hakim yang khianat dengan tanggungjawab mereka.

Manakala Parlimen yang sewajarnya digunakan untuk wakil-wakil rakyat berdebat untuk kepentingan rakyat hanya menjadi pengangguk kepada keputusan eksekutif.

Gejala rasuah yang membarah dalam pentadbiran BN telah menjadikan berbillion wang Negara di rompak dengan menyelindungkanya atas nama komisyen, duit kopi dan politik wang.

Tambah kritikal dengan konsep perkongsian BN yang penuh dengan prasangka dan prejudis perkauman antara satu sama parti komponen dan telah dilaungkan setiap kali ada masalah besar yang gagal diselesaikan oleh BN.

Prejudis perkauman yang disemai telah menyebabkan rakyat dipandu untuk memilih secara emosional dan gagal membeza antara kebaikan dan kejahatan.

Paling terkini apabila jelas rakyat mahukan undang-undang zalim ISA dihapuskan, sekonyong-konyong isu perkauman ditiup dan mula menuduh pimpinan pakatan rakyat sebagai pengkhianat melayu dan agen asing.

Setelah badai dan gelora 8 Mac menampar BN nampaknya mereka bukan mahu berubah sebaliknya terus membakar politik perkauman sempit yang bukan hanya menghancurkan ras-ras tertentu sahaja tetapi memusnahkan citra dan Malaysia sebagai sebuah Negara yang berdaulat.


Amirudin Shari
Naib Ketua AMK
ADUN Batu Caves

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *

Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Amizudin Ahmat

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/