SharpShooter Followers

Monday, August 24, 2009

Sumbangan Fakir Miskin & Anak Yatim

Selepas seharian bersama Chegu Bard pada hari Jumaat, YB Amiruddin Shaari Adun Batu Cave bersama 2 sahabatnya pula sampai Penang jam 2.30 pagi. Beliau terus bermalam dan bersahur di rumah saya.

Pada tengaharinya kami berjumpa dengan YB Saifudin Nasution di Yayasan Aman. Banyak perkara dan strategi dibincangkan.

Kemudian pada sebelah petangnya kami pergi ke Masjid Jamek Al-Falak Pengkalan Tambang untuk Majlis Berbuka Puasa & Sumbangan Kepada Fakir Miskin dan Anak Yatim anjuran Yayasan Aman.


YB Hj Malik memulakan ucapan alu-aluan selaku Exco Agama Islam P.Pinang. Beliau berkata tahun ini peruntukan untuk untuk program agama Islam telah bertambah dan beliau akan berusaha untuk menambahkan lagi peruntukkan pada tahun hadapan.


TKM 1 P.Pinang YB Dr Mansur Othman kemudian memberi ucapan dan seterusnya menyampaikan sumbangan kepada 150 fakir miskin dan anak yatim.


YB Saifudin Nasution turut memberi tazkirah pada petang tersebut. Beliau berkata pemimpin mestilah adil dan berani buat perubahan. Keprihatinan terhadap permasalahan rakyat mesti diutamakan. Pemimpin adalah hamba rakyat. Rakyat juga bukan sahaja mahu melihat pemimpin itu bersih, tetapi rakyat juga mahu melihat pemimpin itu benar-benar bersih.


Yb Amirudin Shaari bersama Hj Ibrahim dan teman teman seperjuangan dari Selangor.


Lim Guan Eng, Dr Xavier turut hadir. Inilah kelebihan Pemimpin Pakatan Rakyat bukan Islam yang sanggup hadir ke majlis keagamaan. Ini tidak pernah kita lihat kepada pemimpin B-end yang bukan Islam untuk hadir ke majlis seperti ini.



Presiden GMI Syed Ibrahim, Yb Saifudin Nasution, Hj Razali (Ahli Majllis MPPP), YB Senator ir Zamri dan YB Amirudin Shaari khusyuk mendengar ucapan Anwar Ibrahim.


Anwar dalam ucapannya menyentuh tentang betapa pentingnya memberi kemenangan kepada Ustaz Salleh Man. Beliau cukup yakin pengundi Permatang Pasir tidak akan terpengaruh dengan dakyah b-end. Mereka juga tidak dapat menyembunyikan dan menangkis isu calon mereka yang pecah amanah.



Antara tamu awal yang hadir.


Lim Guan Eng memberi sumbangan kurma kepada Masjid Al-Falak Pengkalan Tambang.


Berbuka puasa bersama. Kemesraan jelas terbayang. Lim Guan Eng pernah berkata 'anak emas' tidak diperlukan tetapi yang lebih penting adalah anak soleh dan anak solehah.


Pada sebelah malamnya kami ke Sama Gagah program AMK, selepas ceramah Shamsul Iskandar bersama kami minum jap untuk bincangkan strategi terakhir yang amk boleh buat.
YB Amirudin kemudian bermalam semalam lagi dan bersahur dirumah saya dan pada keesokkan tengaharinya baru beliau pulang kerana ada program di kawasannya. Beliau bersama Abang Din dan Abang Man sempat bergambar bersama ayah saya yang uzur.

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *

Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Amizudin Ahmat

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/