SharpShooter Followers

Monday, August 03, 2009

Amy Search tetap unggul biarpun bersama Pakatan Rakyat


Amy Search bukan nama asing bagi peminat rock tanahair. Search, Wings, XPDC, May, Rusty Blade, Sweet Charity adalah di antara kumpulan rock yang terkenal dan menjadi ikutan anak muda ketika era 80an dan 90an.

Muzik dan anak muda sesuatu yang sukar dipisahkan. Bagi orang seni muzik atau pemuzik, seni muzik adalah sesuatu yang terlalu unik. Hanya orang muzik atau orang seni yang tahu menilai muzik.

"Konsert Search di Awan Biru" tetap mendapat sambutan hangat biarpun Amy Search dikatakan pro Pakatan Rakyat.

Luahan Amy Seach...

Secara jujurnya, aku melihat Tok Guru bukan sebagai seorang ahli politik tetapi sebagai seorang tokoh ulama yang aku hormati dan aku segani. Dalam setiap perbualan dengan Tok Guru dan dalam mendengar nasihat dan pendapat yang beliau kemukakan, hati aku sentiasa sayu dan tersentuh. Pada aku, he is such a great man..

Untuk kesekian kalinya - aku seorang artis profesional yang akan hadir membuat persembahan di mana-mana majlis yang mengundang. Aku bukanlah ahli kepada mana-mana parti politik. Aku menghormati semua tokoh-tokoh politik yang ada. Seperti mereka, yang punya tanggungjawab untuk berpolitik dalam menentukan masa depan kita, aku juga punya tanggungjawab untuk menyanyi dan membuat persembahan.

Asyik politik je hari-hari.. sekali sekala apa salahnya layan jap lagu favourite saya...