SharpShooter Followers

Monday, August 03, 2009

Adun Kemasik direman 5 hari SPRM kerana rasuah

Siapakah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) B-End Terengganu yang ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pagi Ahad kerana disyaki menerima rasuah berjumlah RM20,000 dikatakan dari kawasan Kemaman.

Di daerah yang terletak di selatan Terengganu itu ada empat kawasan DUN iaitu Kemasik,Kijal,Cukai dan Air Putih.

Kijal ialah kawasan yang diwakili oleh Menteri Besar Datuk Ahmad Said. Sah bukan beliau kerana yang ditahan ialah seorang ADUN.

Makanya tolak satu tinggal tiga ADUN lain. Jadi siapa agaknya?

Sementara itu menurut laporan Bernama ADUN berkenaan dipercayai menerima wang suapan terbabit bagi membolehkan sebuah syarikat mendapat projek lanskap di Kuala Lumpur.

Difahamkan, semasa ditahan kira-kira pukul 9.30 pagi di Kijal, dekat Kemaman, Terengganu, SPRM telah menemui wang tunai RM5,000 pada Adun berkenaan.

Ketika ditahan, ADUN berkenaan berada bersama rakannya dan difahamkan beliau telah dibawa ke ibu pejabat SPRM di Putrajaya untuk siasatan lanjut.

Pengarah Siasatan SPRM, Datuk Shukri Abdul, ketika dihubungi, mengesahkan mengenai penahanan Adun terbabit tetapi enggan mengulas lanjut.


Mengapa SPRM nak rahsiakan pula siapa Adun B-End itu. Kalau kena Adun Pakatan Rakyat, heboh satu dunia. Sampai mati pun ada bila kena siasat SPRM.

Dari sumber maklumat yang diterima dari Terengganu, YB Ir Rosli Othman ADUN Kemasik (bertopi kuning) adalah YB B-End yang ditahan oleh SPRM di Kuala Lumpur bersama agennya yang didakwa mengutip rasuah setiap bulan . Mereka kini direman selama 5 hari.

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *


Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Amizudin Ahmat

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/